بهترین فرصت های تجاری در ایران از نگاه یک نشریه اسپانیایی

روزنامه «سینکو دیاس» در گزارشی نوشت: خودرو سازی، راه آهن، انرژی های تجدیدپذیر و صنعت نفت و گاز بخش هایی در ایران هستند که می توانند بهترین فرصت ها را برای شرکت های اسپانیایی فراهم سازند .
سینکو دیاس ادامه داد: ایران، فرصت های بسیاری را به شرکت های اسپانیایی ارائه می دهد. در حال حاضر، بخش هایی که بهترین جایگاه در سیاست اقتصادی کشور را دارند، خودرو سازی، راه آهن، انرژی های تجدیدپذیر و صنعت نفت و گاز است .
این روزنامه افزود که چهره اسپانیا در ایران مثبت است و افزون بر این به نظر می رسد که ایران آماده است تا بازار را خود را به روی سرمایه گذاران خارجی جدید باز کند .
رسانه اسپانیایی افزود: دیداری که هیات اسپانیایی متشکل از خوسه مانوئل گارسیا مارگالو ، آنا پاستور و خوسه مانوئل سوریا وزیران خارجه، عمران و صنعت به همراه هیأت تجاری در ایران داشته ا ند، به تقویت روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ، به خصوص پس از پایان تحریم های اقتصادی کمک خواهد کرد .
گزارش تصریح کرد: ایران، میلیاردها دلار در اختیار دارد تا که در تجدید حیات یک صنعت زخمی و برای توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری کند .
به گفته سینکو دیاس، احساس هیات اسپانیایی این است که تهران بیشتر مایل است که از اقتصاد صحبت شود تا که سیاست، و در این رابطه به آن دسته کشورهایی که در طول سالهای تحریم به آنها وفادار بودند، اولویت می دهد. 
همه اینها می تواند به منافع اسپانیا کمک کند، زیرا قبل از تحریم ها، چندین شرکت اسپانیایی در این کشور فعال بود .
روزنامه نوشت: علاقه مندی ویژه ای برای توسعه یک خط راه آهن قدرتمند وجود دارد به طوری که پیش بینی ها حاکی از ساخت 10 هزار کیلومتر مسیر جدید با یک سرمایه گذاری 8 میلیارد یورویی در طول سال های آینده می باشد .
رسانه افزود: در مورد صنعت نفت و گاز همچنین یک فرصت بزرگی برای دفاتر مهندسی و شرکت هایی نظیر سپسا و رپسول ایجاد می شود .
نشریه در ادامه این گزارش اشاره کرد: در رابطه با صنعت خودرو سازی ، تقاضای بسیار بزرگی از خودرو ها وجود دارد که نیاز به سرمایه گذاری و تامین کننده قطعات و بدنه دارند. شرکت هایی نظیر فیات، سیتروئن یا پژو علاقه مندی خود را برای مستقر شدن در ایران نشان داده اند .
سینکو دیاز نوشت: نباید فراموش کرد که ایران یک مصرف کننده بزرگ کالاهای اسپانیایی است، جایی که شرکت های لباس نظیر کورته فی یل، زارا یا آدولفو دومینگز، محبوبیت دارند .
روزنامه خاطرنشان ساخت: گردشگری، یکی دیگر از بخش هایی است که فرصت بزرگی را برای اسپانیا، چه برای راه اندازی خدمات هتلداری و رستوران ها و چه برای پذیرش آن دسته ایرانی هایی که قدرت مالی بیشتری دارند، ارائه می دهد.
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۲۸