افزایش تولید روزانه ٤٢,٨ هزار بشکه نفت در شرکت کارون

افزایش تولید روزانه ٤٢,٨ هزار بشکه نفت در شرکت کارون
تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون امسال تاکنون روزانه حدود ٤٢,٨ هزار بشکه افزایش داشته است.

به گزارش شانا، محمد رحیمی قشقایی، مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: این میزان نفت در قالب برنامه های افزایش تولید از چاههای توسعه ای، تعمیری و ترمیمی استحصال شده است.

وی افزود: امسال، ٤ حلقه چاه توسعه ای با دبی ٤,٢ هزار بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفته و تعداد چاههای تعمیری راه اندازی شده نیز در این مدت ١٢ حلقه با دبی ١٧.٦  هزار بشکه در روز است.

رحیمی قشقایی یادآور شد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته روی چاههای تعمیری و توسعه ای، با انجام فعالیتهای فنی و تخصصی بر روی چاههای ترمیمی روزانه ٢١ هزار بشکه نفت استحصال شده است.

وی نظارت بر عملیات تعمیر توسط دستگاه لوله مغزی سیار، مشبک کاری، اسیدکاری، تزریق پذیری، آزمایشهای جریانی، عملیات فنی سرچاهی و درون چاهی را از جمله فعالیتهای فنی و تخصصی انجام گرفته عنوان کرد.

مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون افزود: دستیابی به این مهم با وجود همه کمبودها و تحریمهای گسترده، بدون حمایت و پشتیبانی مستمر ستاد و شرکتهای تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قابل تحقق نبوده است.

وی گفت: براساس برنامه تولید امسال، میزان تعهد افزایش تولید شرکت کارون تا پایان شهریورماه معادل ٤٤,٤ هزار بشکه نفت در روز خواهدبود که تاکنون ٩٦.٤ درصد آن محقق شده است و تلاش می شود تا پایان شهریورماه همه تولید تعهد شده محقق شود.

رحیمی قشقایی یادآور شد: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست، در پنج ماه نخست امسال با بکارگیری دستگاههای سیار فرآروش نفت (MOT) در ٣٧ مورد عملیات روی چاهها، از سوزاندن ٢٩,٥ هزار بشکه نفت جلوگیری و پس از فرآورش اولیه به کارخانه های بهره برداری ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، این شرکت با مرکزیت شهر اهواز از شرکتهای بهره بردار تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که تولید حدود ٢٥ درصد نفت کشور را برعهده دارد.

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۹۷۵