ایران و پاکستان مبادلات تجاری را گسترش می‌دهند

ایران و پاکستان مبادلات تجاری را گسترش می‌دهند
سرپرست کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان گفت کشورش تمام اقدامات لازم را برای برطرف کردن موانع تجارت دوجانبه بین ایران و پاکستان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دی نیوز، سید همایون امیر خلیلی، سرپرست کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان اطمینان داد که کشورش تمام اقدامات لازم را برای برطرف کردن موانع تجارت دوجانبه بین ایران و پاکستان انجام خواهد داد.
این دیپلمات ایرانی که در جریان نشستی با فواد اسحاق، رئیس اداره بازرگانی و صنایع ایالت خیبر پاختونخوا سخن می گفت افزود: «ما می خواهیم تجارت و روابط اقتصادی با پاکستان را افزایش دهیم.» خلیلی همچنین از شرکت های پاکستانی دعوت کرد تا در ایران سرمایه گذاری کنند و از فضای سازنده سرمایه گذاری در ایران بهره ببرند. فواد اسحاق نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان پس از لغو تحریم ها، مطابق برنامه تکمیل شود.
اسحاق افزود، واردات برق از ایران افزایش خواهد یافت تا به گسترش صنعتی شدن پاکستان کمک کند. وی گفت، روابط مستحکم ایران و پاکستان موجب ارتقاء اقتصاد پاکستان خواهد شد.
در این دیدار توافق شد که تلاش های مشترکی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان، تبادل هیئت ها و دانشجویان و گسترش ارتباطات آکادمیک بین دو کشور صورت گیرد.
رئیس اداره بازرگانی و صنایع خیبر پاختونخوا گفت، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در مقایسه با مبادلات تجاری بین پاکستان و افغانستان بسیار پایین است. وی گفت، موانع همچنان جلوی تجارت بین دو کشور را سد کرده است. وی افزود، باید تلاش های جدی جهت برداشتن این موانع صورت گیرد.
این مقام پاکستانی در ادامه گفت، فعالان اقتصادی و تجار دو کشور تمایل فراوانی نسبت به افزایش مبادلات تجاری دوجانبه نشان داده اند و بخش خصوصی می تواند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند.
وی بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های تجاری مشترک و تبادل هیئت های تجاری تاکید کرد. فواد همچنین از سرمایه گذاران ایرانی دعوت کرد تا در تولید برق و دیگر بخش های پاکستان سرمایه گذاری کنند. خلیلی نیز ضمن استقبال از این پیشنهادات گفت کشورش گام هایی را برای برطرف کردن تجارت دوجانبه بین ایران و پاکستان برخواهد داشت.

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۷۱۱