تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاههای صنعت نفت و مونتان اتریش

تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاههای صنعت نفت و مونتان اتریش
رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به امضای توافقنامه همکاری میان دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه مونتان اتریش گفت: با انجام این توافقنامه، امکان استفاده از ظرفیت اساتید دو طرف توافق برای تدریس در این دانشگاهها میسر شد.

دکتر عبدالنبی هاشمی در حاشیه امضای توافقنامه همکاری دانشگاههای صنعت نفت و مونتان اتریش در گفتگو با خبرنگار شانا به امضای تفاهمنامه همکاری این دو مرکز در نوامبر گذشته اشاره و اظهار کرد: پس از بازدیدهایی که دو طرف از دانشگاههای یکدیگر داشتند و انجام تفاهم در رئوس مطالب مورد نظر، قرار به عملیاتی کردن تفاهمنامه شد.

وی به واگذاری مطالعه فناورانه ٩ میدان نفتی به هفت دانشگاه و دو مرکز پژوهشی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به واگذاری مطالعه فناورانه میدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت، این دانشگاه برای انجام این مطالعه مکلف به همکاری با شریک خارجی است.

هاشمی با اشاره به این که دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه مونتان اتریش یک پروپوزال فنی دوطرفه با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب امضا می کنند، یادآور شد: براساس این قرارداد بخشی از کار در دانشگاه صنعت نفت و بخشی در اتریش انجام می شود.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان این که این دو دانشگاه در سه زمینه مطالعه روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی، تبادل دانشجو و فرصتهای مطالعاتی همکاری خواهند داشت، یادآور شد: از ترم جدید، هر دو دانشگاه از ظرفیت اساتید یکدیگر برای تدریس استفاده می کنند.

وی به تبادل دانشجو میان دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه مونتان اتریش اشاره و تصریح کرد: براساس این قرارداد دو طرف همکاری فرصتهای مطالعاتی خوبی خواهند داشت و دانشجویان مقطع دکترا نیز به مدت ٦ تا ٩ ماه می توانند در دانشگاه طرف قرارداد حضور داشته باشند.

هاشمی با اشاره به این که تبادل راهنمای دوم مقطع دکترا نیز در این دو دانشگاه انجام خواهد شد، گفت: بنابراین دانشگاه صنعت نفت نیز از اساتید دانشگاه مونتان اتریش به عنوان راهنمای دوم مقطع دکترا استفاده خواهد کرد.

به گزارش شانا، بر اساس قرارداد واگذاری مطالعه فناورانه ٩ میدان نفتی به دانشگاهها و مراکز پژوهشی که سال گذشته انجام شد، میدان آزادگان جنوبی به دانشگاه انستیو مهندسی نفت دانشگاه تهران، میدان نفتی دارخوین به دانشگاه امیر کبیر، میدان نفتی سروش به دانشگاه سهند تبریز، میدان اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان کرنج به دانشگاه آزاد اسلامی، میدان کوپال به دانشگاه صنعتی شریف، میدان منصوری به دانشگاه شیراز، میدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت و میدان بی بی حکیمه به پژوهشکده ازدیاد برداشت سپرده شده است.

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴
تعداد بازدید : ۶۵۵