نرخ خوراک پتروشیمی‌های فعال در کشور ۱۳ سنت خواهد بود

نرخ خوراک پتروشیمی‌های فعال در کشور ۱۳ سنت خواهد بود
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بر اساس آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها که به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده نرخ خوراک پتروشیمی‌های فعال در کشور ۱۳ سنت و نرخ سوخت به ازای هر مترمکعب ۳ تا ۴ سنت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری موج، عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، افزود: براساس این آیین‌نامه، نرخ خوراک را وزارت نفت متناسب با میانگین قیمت فروش داخلی و صادراتی خوراک تعیین می‌کند.
معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه نحوه محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی و سوخت در مجتمع‌های مختلف یکسان است، گفت: اما برحسب نوع مصرف گاز میانگین قیمت تمام شده گاز در مجموع در مجتمع‌های مختلف متفاوت است، به عنوان مثال مجتمع پتروشیمی مبین یا فجر که همه خوراک گاز تحویلی به آن‌ها به عنوان سوخت مصرف می‌شود برای تولید یوتیلیتی و یا در برخی دیگر از مجتمع‌ها ۹۰ درصد گاز تحویلی به عنوان خوراک و ۱۰ درصد به عنوان سوخت مصرف خواهد شد.
شعری مقدم با بیان آنکه نرخ خوراک و سوخت مجتمع‌های گازی به ازای هر مترمکعب به ترتیب ۱۳ و ۴ سنت برای نیمه نخست امسال محاسبه می‌شود، گفت: تخفیف‌های تخصیصی در زمینه خوراک برای طرح‌های جدید پتروشیمی، آن هم در مناطق محروم است.
وزارت نفت گزارش داد: تعیین فرمول نرخ گاز و خوراک مایع مصرفی واحدهای پتروشیمی طی بازه زمانی بلندمدت موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان در این صنعت طی سال‌های آتی به افق قیمتی مشخصی دست یابند و برای آن‌ها نگرانی از بابت نوسانات عوامل تأثیرگذار بر این فرمول وجود نداشته باشد. 

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۵۴۷