اتریشی ها برای از سرگیری خرید نفت خام ایران مصمم هستند

اتریشی ها برای از سرگیری خرید نفت خام ایران مصمم هستند
مدیرعامل روت اویل با اشاره به سابقه تجارت نفتی با تهران، از تمایل این شرکت اتریشی برای ازسرگیری خرید نفت خام از ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران و به نقل از شانا رودی روت  با بیان این که شرکت روت اویل در سالهای گذشته در زمینه تجارت نفت خام همکاری مطلوبی با تهران داشت، گفت: امیدواریم پس از لغو تحریمها شرایط برای خرید دوباره نفت خام از ایران فراهم شود.

وی افزود: آغاز فصل تازه روابط ایران با جامعه جهانی در پی توافقنامه جامع هسته ای در وین، بسیاری از شرکتهای نفتی جهان را به سوی از سرگیری همکاریهای خود با تهران سوق داده است، از این رو امیدوارم پس از تحریمها و هموار شدن مسیر فروش نفت خام ایران به اروپا، بتوانیم دوباره مشتری محموله های نفتی ایران باشیم.

مدیرعامل روت اویل تصریح کرد: این شرکت اتریشی می تواند در تجارت نفت خام ایران به بازارهای اروپا و فروش این کالا به پالایشگاههای بزرگی که ما با آن همکاری می کنیم، کمک کند.

روت اظهار کرد: ما نسبت به آینده همکاری با ایران در بخشهای نفتی بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم که با اجرایی شدن هر چه زودتر توافق جامع هسته ای وین میان تهران و کشورهای گروه 1+5 بتوانیم همکاری خوب گذشته خود را با طرفهای ایرانی از سرگیریم.

شرکت روت اویل، یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی اتریش است که از سالیان گذشته به صورت فامیلی اداره می شود و با حدود 30 هزار نیرو در زمینه های مختلفی بویژه نفت و گاز فعالیت می کند.

روت اویل یکی از بزرگان فعالیتهای نفتی در اتریش به شمار می آید، این شرکت تعداد زیاد جایگاههای عرضه سوخت و اداره چند پالایشگاه کوچک نفتی را در مجارستان و اتریش بر عهده دارد.

مدیرعامل روت اویل عنوان کرد: پالایشگاههای کوچک روت اویل در زمینه تولید سوخت زیست دیزل یا بیودیزل فعالیت می کنند، تولید این سوخت در اروپا هم اکنون بسیار گسترش یافته است و ما در حال ساخت یکی از بزرگترین پالایشگاههای تولید سوخت زیست دیزل هستیم.

سوخت زیست دیزل یا بیودیزل یک سوخت گازوییلی پاک است که از منابع طبیعی و تجدید پذیر مانند روغنهای گیاهی تولید می شود، این سوخت به دلیل نداشتن گوگرد و سولفات، سوخت به مراتب پاک تری به نسبت سوختهای فسیلی دیگر به شمار می رود و آن را به عنوان جایگزین گازوییل یا به همراه گازوییل در خودروهای دیزلی به کار می برند.

در جریان سفر هفته گذشته هاینر فیشر، رئیس جمهوری اتریشی به ایران شماری از شرکتهای اتریشی، فعالان اقتصادی و بازرگانی همراه وی به تهران آمده بودند تا بتوانند در فرصت تازه روابط ایران با دنیا پس از توافق هسته ای وین سهمی داشته باشند.

 

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵
هدف و اقتصاد |
تعداد بازدید : ۵۲۳