شرکت کالای پتروشیمی آماده واگذاری می شود

شرکت کالای پتروشیمی آماده واگذاری می شود
مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی با اشاره به ارزشیابی این شرکت از سوی سازمان خصوصی سازی، گفت: این شرکت با خصوصی شدن کارایی بالاتر و موثرتری در صنعت پتروشیمی ایران خواهد داشت.
 

بهرام پورحسن در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این‌که بحث‌های ارزشیابی و قیمت‌گذاری این شرکت از سوی سازمان خصوصی‌سازی در حال انجام است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به زمان بندی تعریف‌شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی، شرکت کالای پتروشیمی تا پایان سال قیمت گذاری و برای واگذاری آماده شود.

پورحسن با اشاره به استقبال این شرکت برای خصوصی شدن گفت: شرکت‌هایی که ماهیت بازرگانی دارند، در صورت خصوصی‌شدن، کارایی و بازده بهتری خواهند داشت.

وی با بیان این‌که اجرای خدمات شرکت کالای پتروشیمی با توجه به ماهیت بازرگانی آن، از سوی بخش خصوصی، هزینه‌ها را به صورت چشمگیری پایین می‌آورد، تصریح کرد: تخصصی کردن و خصوصی‌سازی خدمات مورد نیاز صنعت نفت در تمام بخش‌ها، می‌تواند در جهت افزایش کارایی سازمان و کاهش هزینه‌ها سهم قابل توجهی داشته باشد.

پورحسن سرمایه اولیه شرکت کالای پتروشیمی را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: فرایند تامین منابع مالی این شرکت به صورت درآمد – هزینه‌ای است و از بودجه عمومی دولتی ستفاده نمی کند.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد تامین و انبارداری و ایران کد بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی به ویژه در عسلویه و ماهشهر بر عهده این شرکت است و مجتمع‌ های پتروشیمی تندگویان، بندرامام، رازی، مارون، بوعلی‌سینا، خوزستان، فجر، آریاساسول، پارس، مبین، کاویان، برزویه و مهر از ان جمله هستند.

وی با اشاره به این‌که بیشتر مجتمع‌های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و در انتخاب شرکت تامین‌کننده و نوع خدمات آن‌ها آزاد هستند، افزود: نوع همکاری شرکت کالای پتروشیمی با مجتمع‌های یادشده به توافق‌های صورت‌گرفته در قراردادها بستگی دارد و سرویس‌دهی شرکت کالای پتروشیمی به مجتمع‌ها متفاوت است.

نماینده پتروشیمی در سامانه خرید کالا و ایران‌کد

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی اظهارکرد: این شرکت علاوه بر خدمات مورد اشاره ، به عنوان نماینده شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پروژه سامانه خرید الکترونیکی کالا انتخاب شده و مسوولیت اجرای پروژه ایران‌کد در پتروشیمی را نیز بر عهده دارد.

پورحسن با بیان این‌که شرکت کالای پتروشیمی به منظور تخصصی کردن فعالیت‌های مختلف در صنایع پتروشیمی تشکیل شده است، افزود: از جمله فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خرید، ساخت داخل، انبارداری، شناسایی و طبقه‌بندی کالا، ترخیص و به طور کلی لجستیک و تامین کالا اشاره کرد.

وی گفت: فعالیت‌های اجرایی این شرکت از سال 80 آغاز شده و نیروهای شاغل در آن بالغ بر 400 نفر هستند.

پورحسن با تاکید بر این‌که این تعداد نیرو تنها با 5 میلیارد تومان سرمایه اولیه شرکت کالای پتروشیمی، مشغول به کار شدند، هزینه ایجاد اشتغال در بخش‌های خدماتی را پایین دانست و اظهار کرد: اگر بخش خدمات را در کشور توسعه دهیم، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش اشتغال را نیز شاهد خواهیم بود.

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۱۶۵