توسعه در صنایع پتروشیمی باید همه‌جانبه و متوازن باشد

توسعه در صنایع پتروشیمی باید همه‌جانبه و متوازن باشد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: توسعه در صنایع پتروشیمی باید همه‌جانبه و متوازن باشد تا منجر به پیشرفت شود از این‌رو باید طرح‌های جامع و بلندمدت در این بخش اجرایی شود -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اسماعیل جلیلی، در خصوص نقش و جایگاه صنایع پتروشیمی در شرایط پس از رفع تحریم‌ها افزود: این صنایع نقش تأثیرگذاری را می‌توانند در آینده و در شرایط جدید ایفا کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تأکید کرد: از آنجاکه صنایع پتروشیمی از جمله صنایع مادر محسوب می‌شوند قادر خواهند بود با ایجاد توسعه و پیشرفت در خود، رشد اقتصادی خوبی به وجود آورند.
وی تصریح کرد: توسعه در این صنایع باید بر اساس طرح‌های بلند مدت اجرایی تا همه ابعاد آن دیده شود.
جلیلی، توسعه در ابعاد مختلف صنعت را پیشرفت دانست و گفت: در گذشته به دلایلی، توسعه نامتوازن اتفاق افتاد و به عنوان مثال بخش‌های تکمیلی در پایین‌دستی پتروشیمی به خوبی رشد نکرد.
وی مدنظر قرار دادن مسائل آمایش سرزمینی برای احداث مجتمع‌های پتروشیمی را دارای اهمیت فراوان دانست و تصریح کرد: گام نخست احداث مجتمع‌های پتروشیمی را باید آمایش صحیح سرزمینی دانست.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، در نهایت توسعه و پیشرفت در صنایع پتروشیمی را موجب ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت دانست و گفت: با افزایش صادرات غیرنفتی، درآمد ارزی خوبی نصیب کشور می‌شود.
این نماینده مجلس نهم، با بیان این که امیدوارم پس از رفع تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری در پتروشیمی افزایش یابد، گفت: ساز و کارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید مشخص باشد، چراکه؛ تولیدات مشترک و صادرات محصول نهایی و انتقال فناوری مدنظر است. - 

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷
موج |
تعداد بازدید : ۴۳۵