چه بر سر نفت ایران آمد؟

چه بر سر نفت ایران آمد؟
برخی اخبار اخیر نشان از آن دارد که نفت ایران وارد معادلات پیچیده‌ای شده است. در حالی که در روزهای اخیر برخی منابع خبری از تصمیم ایران برای کاهش قیمت نفت برای برخی مشتریان آسیایی خبر داده بودند،‌ خبرهای تازه‌تر نشان از آن دارد که نفت ایران بیش از هشت دلار ارزان شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، این کاهش قیمت در حالی روی داده است که ایران میزان تولید روزانه نفت خود را تا چهار هزار بشکه افزایش داده است. آن‌طور که دبیرخانه اوپک اعلام کرده است، بر اساس منابع ثانویه، تولید نفت خام ایران در ماه اوت نسبت به ژوئیه روزانه چهار هزار بشکه افزایش یافته و به دو میلیون و ۸۵۷ هزار بشکه در روز رسیده است.

همزمان، اوپک در گزارش ماه سپتامبر خود اعلام کرده که بهای نفت سنگین ایران در ماه اوت نسبت به ژوئیه هشت دلار و ۶۱ سنت کاهش یافته است. بر این اساس، متوسط قیمت نفت ایران در ماه ژوئیه ۵۴ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه اعلام شده بود. 

این شرایط در حالی است که ایران پیش از این در تلاش بود تا در رقابت با عربستان، قیمت نفت خود را برای برخی مشتریان آسیایی پایین آورد. در عین حال، کره جنوبی نیز بخشی از واردات نفت خود از ایران را کم کرده که این مسائل قدری معادلات نفتی ایران را پیچیده کرده است.

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵
الف |
تعداد بازدید : ۷۴۶