هشدار کشورهای عربی نسبت به افزایش شدید قیمت نفت با تحریم ایران

هشدار کشورهای عربی نسبت به افزایش شدید قیمت نفت با تحریم ایران
عربستان و سایر کشورهای عربی تولید کننده نفت هشدار دادند در صورت تشدید تنش بین ایران و غرب قیمت جهانی نفت به شدت افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز منابع آگاه کشورهای عربی خلیج فارس هشدار دادند شرایط بازار جهانی نفت خارج از کنترل است و در صورت تشدید تنش بین ایران و غرب و کاهش تولید و صادرات نفت این کشور قیمت جهانی انرژی به شدت افزایش خواهد یافت .

بر اساس این گزارش منابع آگاه اوپک نیز اعلام کردند علی النعیمی وزیر نفت عربستان و عبدالله البدری دبیر کل اوپک قرار است در نشست مجمع جهانی انرژی در کویت که روز چهار شنبه برگزار خواهد شد در خصوص مساله تنش بین ایران و غرب و تاثیر آن بر بازار جهانی انرژی با شرکت کنندگان در این نشست رایزنی کنند .

این گزارش حاکی است منابع آگاه اوپک افزودند نوسانات شدید قیمت نفت یک نگرانی بزرگ است و تنها راهکار برقراری ثبات و آرامش در بازار نفت و کاهش قیمت انرژی حل مساله ایران است .

نشست مجمع جهانی انرژی در کویت یکی از بزرگترین نشستهای مشترک بین کشورهای بزرگ مصرف کننده و تولید کننده انرژی خواهد بود . در حالی که اکثر وزرای نفت اوپک قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت را مناسب و عادلانه ارزیابی می کنند قیمت نفت برنت دریای شمال به بیش از 125 دلار رسیده است .

وزیر نفت امارات در جمع خبرنگاران در کویت تاکید کرد علت اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی واکنش طبیعی به تحولات خاور میانه است . افزایش قیمت نفت به نگرانی مهمی برای رهبران غربی تبدیل شده است .

کریستوف دی مارگری رییس شرکت توتال فرانسه تاکید کرد تاثیرات منفی افزایش قیمت نفت بر اقتصاد غرب در حال نمایان شدن است .

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ۱۴:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۰۸۳