شفاف سازی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا

شفاف سازی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا
کارشناس اقتصادی گفت:عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا موجب کاهش رانت خواری در معاملات این صنایع و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار خواهد شد.
ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: با توجه به اینکه  عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا طبق یک چهارچوب مشخص صورت می‌گیرد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و خروج محصولات از بورس باعث عدم شفافیت در بازار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا موجب کاهش رانت خواری در معاملات این صنایع و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار خواهد شد.

رزاقی در خصوص حواله‌ای شدن معاملات محصولات پتروشیمی یادآور شد: خارج شدن محصولات پتروشیمی از بورس کالا و خرید و فرش از طریق حواله باعث ایجاد ابهام در روند معاملات و گسترش رانت خواری خواهد شد.

کارشناس اقتصادی تاکید کرد: بورس کالا با عمل کردن طبق چهار چوب می‌تواند هزینه‌های مربوط به محصولات پتروشیمی را کنترل و از هر گونه رانت و فساد در معاملات جلوگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا به ضرر استفاده کنندگان واقعی بوده و باعث افزایش کاذب قیمت در بازار سیاه خواهد شد.
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱
تعداد بازدید : ۵۸۶