کاهش 5 درصدی قیمت نفت خام در بازار نیویورک

کاهش 5 درصدی قیمت نفت خام در بازار نیویورک
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: پس از آنکه فروش گسترده سهام شرکت های نفتی در وال استریت، تاثیر مثبت کاهش دکل های حفاری آمریکا بر قیمت نفت را خنثی کرد، قیمت نفت خام بعد از ظهر دیروز (جمعه) در بازار نیویورک کاهش چشمگیر پنج درصدی را تجربه کرد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی ایرنا، افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها، نگرانی از کاهش نیافتن تولید نفت اوپک و کاهش تنش ها در خاورمیانه در نتیجه گفت و گوهای آمریکا و روسیه در مورد مساله سوریه، از مهمترین عوامل موثر بر قیمت نفت در روز گذشته بودند.
قیمت نفت خام آمریکا در قراردادهایی که تاریخ سررسید آنها ماه سپتامبر (مهر) است، در پایان معاملات دیروز در بازار نایمکس نیویورک 4.8 درصد کاهش یافت و به 44.68 دلار در هر بشکه رسید. 
قیمت نفت خام برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان برپایه آن قیمت گذاری می شوند، نیز دیروز در بازار آیس فیوچرز لندن 3.3 درصد پایین آمد و به 47.47 دلار رسید.
گزارش شرکت نفتی بین المللی بیکر هیوز آمریکا نشان داد؛ تعداد دکل های نفتی این کشور در هفته جاری میلادی هشت واحد کاهش یافته است. این سومین هفته متوالی است که تعداد دکل های حفاری آمریکا کاهش می یابد. کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا، سرمایه گذاران را امیدوار کرد که کاهش دوباره قیمت های نفت از ماه ژوییه (تیر)ممکن است از تعداد شرکت هایی که فعالیت های حفاری خود را گسترش می دهند، بکاهد و در آینده قیمت نفت افزایش یابد.
قیمت نفت خام آمریکا، پیش از گزارش بیکر هیوز نیز سه درصد کاهش یافته بود. 
دیوید تامسون از شرکت نفتی پاورهووس آمریکا در واشنگتن گفت: به دلیل پیشرفت قابل ملاحظه فناوری در صنعت نفت آمریکا، تولید به حدی افزایش پیدا کرده که کاهش تعداد دکل های حفاری، به اندازه گذشته، بر قیمت نفت موثر نیست. 
کمی پس از گزارش بیکر هیوز، قیمت نفت در بازار نیویورک بشدت شروع به کاهش کرد زیرا، شاخص سهام اس اند پی 500 وال استریت، بیشترین بی نظمی خود از آغاز ماه سپتامبر را تجربه کرد. 
نرخ برابری دلار نیز که در اوایل وقت روز جمعه به کمترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده بود، پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش ندادن نرخ های بهره، افزایش پیدا کرد.
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۵۴۰