مدیر بین الملل شرکت ملی گاز: امضای قرارداد صادرات گاز به بصره در گام پایانی قرار دارد

مدیر بین الملل شرکت ملی گاز: امضای قرارداد صادرات گاز به بصره در گام پایانی قرار دارد
امضای قرارداد صادرات گاز به بصره برای ارسال روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز به این منطقه مراحل پایانی خود را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایسنا، مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: هم اکنون مطالعات طرف ایرانی و عراقی در این زمینه انجام شده و بخشی از فعالیتهای اجرایی در خاک عراق نیز آغاز شده است.

عزیزالله رمضانی افزود: برای صادرات گاز به بصره اعلام آمادگی کرده ایم ولی به دلیل فضای امنیتی عراق سرعت تصمیم گیری در این خصوص کند شده ولی از دستور کار خارج نشده است.

وی یادآور شد: مذاکرات برای امضای قرارداد صادرات روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز به بصره در جریان است و پس از امضای قرارداد وارد فاز اجرایی می شود.

مدیرعامل سابق شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز پیشتر به پایگاه خبری وزارت نفت گفته بود: هم اکنون برای آغاز صادرات گاز به بصره با حجم پایین امکان انشعاب از خطوط محلی منطقه خرمشهر وجود دارد و با یک انشعاب ٤٨ اینچ به طول ١٤١ کیلومتر از خط ششم سراسری در منطقه خرمشهر، امکان صادرات گاز از طریق شلمچه (مرز ایران و عراق) فراهم می شود و می توان ارسال گاز به این منطقه را با حجم بالا ادامه داد.

به گفته علیرضا غریبی، طراحی و مهندسی این خط با همکاری طرف عراقی انجام شده و محل ورود و عبور خط لوله در خاک این کشور نیز تعیین و پس از امضای قرارداد اجرایی می شود.

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۶۴۷