جایگاه نخست پتروشیمی ارومیه در زمینه عملکرد تولید

جایگاه نخست پتروشیمی ارومیه در زمینه عملکرد تولید
بالاترین عملکرد تولید در مردادماه امسال در مقایسه با برنامه ماه خود را به ترتیب پتروشیمی های ارومیه، قائد بصیر (گلپایگان) و ایلام داشته اند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، پتروشیمی ارومیه مرداد ماه امسال با بیش از ١٢٦ درصد تولید نسبت به برنامه تولید ماه خود توانسته جایگاه نخست را در این زمینه در کشور به خود اختصاص دهد، این پتروشیمی که توانایی تولید سالانه بیش از ٨٠ هزار تن محصول را دارد در مرداد ماه امسال بیش از ٧,١ هزار تن محصول تولید کرده است.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه پتروشیمی ارومیه بیش از ١٥ هزار تن محصول تولید کرده است، همچنین این پتروشیمی در مردادماه امسال ٠,١٨ درصد از تولید محصولات پتروشیمی کل کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه روزانه ١٥٠ تن اسید سولفوریک تولید می کند، ٥٠ درصد از تولید واحد اسید سولفوریک در پتروشیمی ارومیه مصرف و مابقی به استانهای همجوار و کشور ترکیه صادر می شود. هم اکنون این واحد از شرایط مناسبی برخوردار است.

با بهره برداری از واحد اسید سولفوریک این مجتمع پتروشیمی توسعه زنجیره ٩ واحد پایین دستی نیز در کنار واحد اسید سولفوریک اجرا خواهد شد؛ پتروشیمی ارومیه به دلیل دارا بودن زمین، نیروی انسانی و یوتیلیتی ظرفیت افزایش تولید را داراست و بزودی با تمام ظرفیت به تولید خواهد پرداخت.

همچنین ساخت یک شیمی شهر اسید سولفوریک نیز به عنوان یک ایده نوین در این مجتمع پتروشیمی در دست بررسی است و تلاش برای جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده به عنوان یک هدف در دستور کار قرار دارد.

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۵۹۶