سند توسعه و تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت تصویب شد

سند توسعه و تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت تصویب شد
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری از تصویب و ابلاغ سند توسعه و تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت با هدف تامین دانش فنی برای تولید کاتالیست های مورد نیاز این صنعت از سوی وزیر نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا مقدم امروز (28 اسفند) در همایش "ارائه سند شبکه سازی همکاری میان قطب های علمی، مراکز فناوری و تولیدکنندگان محصول برای تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت" گفت: تا کنون فعالیت های زیادی در زمینه تولید و تامین کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت به صورت پراکنده انجام شده است، اما شتاب بخشیدن در این زمینه مستلزم شبکه سازی میان بخش های مختلف شامل، قطب های علمی، مراکز فناوری و توسعه دهندگان محصول است.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری، فعالیت هماهنگ و هدفمند توانمندی های موجود در کشور برای هم افزایی قابلیت ها در انجام کارها و جلوگیری از پراکندگی میان بخش های زیرمجموعه از تولید کننده تا مصرف کننده را از مزیت های شبکه سازی میان بخش های مختلف برای تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت اعلام کرد.

وی در تشریح مراحل شکل گیری سند توسعه و تولید کاتالیست ها مورد نیاز صنعت نفت گفت: این سند با همکاری خوب پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تنظیم شد و با تدوین آن شبکه سازی منسجمی میان همه بخش های زیرمجموعه ایجاد خواهد شد.

مقدم افزود: در سند توسعه و تولید کاتالیست های مور نیاز صنعت نفت اطلاعات تولیدکنندگان، کاتالیست های مورد نیاز همه بخش های صنعت نفت و مصرف کنندگان آنها در یک شبکه منسجم تقسیم بندی شده است.

وی گفت: با تنظیم این سند شبکه همکاری میان قطب های علمی مراکز فناوری و تولیدکنندگان محصول برای هماهنگی در بکارگیری توانمندی های جدید در حوزه های کاتالیست ها ایجاد می شود و انعقاد قرارداد با کارفرما برای تامین کاتالیست ها باید در مدت 45 روز نهایی شود.

به گفته مقدم این سند شامل، فرایند انجام مطالعه، شناخت نیازمندی های کاتالیستی و معرفی تولیدکنندگان عرصه کاتالیست با هدف بومی سازی تولید آنها در کشور است.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با تاکید بر این که نظام پژوهش و فناوری در کشور محصول محور است، افزود:با تشکیل این شبکه هم افزا نسل پژوهش و فناوی همگرا و منسجم می شود و هدف اصلی در این شبکه رضایت مشتری است.

۲ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۰۶۱