پتروشیمی فورموسا کارخانه پلی الفین جدید می سازد

پتروشیمی فورموسا کارخانه پلی الفین جدید می سازد
لوئیزیانا محلی برای توسعه فعالیت های شرکت به عنوان پایگاه بعدی خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاستیک نیوز، شرکت پتروشیمی فورموسا در حال بررسی یک طرح جدید برای تولید پلی اتیلن و محصولات مرتبط با آن و همچنین ایجاد اشتغال برای بیش از9 هزار نفر در لوئیزیانا است.

یکی از مسئولان اداری شرکت تایوانی فورموسا در این زمینه گفت: شرکت در حال مطالعه امکان سنجی برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی به ارزش 9.4 میلیارد دلاردر سنت جیمز پاریش است. این پروژه در دو فاز محصول تولید خواهد کرد که شامل تولید  PE، اتیلن، اتیلن گلیکول ، پلی پروپیلن و محصولات مرتبط است. این پروژه 1200 شغل بطور مستقیم و 8 هزار دیگر بصورت غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

بائو لانگ چن رییس هیئت مدیره شرکت فورموسا می گوید: ما به رشد استراتژیک صنعت پتروشیمی در ایالات متحده، به ویژه لوئیزیانا اعتقاد داریم . این محل برای توسعه فعالیت های شرکت به عنوان پایگاه بعدی خواهد بود.

فرماندار بابی جیندال نیز این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این پروژه امکان سرمایه گذاری های فراوانی را به همراه خواهد داشت و موجب بهبود فضای کسب و کار در لوئیزیاناخواهد شد.

بر اساس برنامه پیش بینی شده فورموسا می تواند برای این پروژه در حدود 12 میلیون دلار از دولت وام بگیرد و از معافیت های مالیاتی نیز برخوردار شود. فورموسا همچنین می تواند با برنامه توسعه نیروی کار دولت همکاری داشته باشد.

تعدادی از تولید کنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی مثل داو شیمی، اکسون موبیل شیمیایی و شورون فیلیپ در حال گسترش تولید PE  در منطقه خلیج فارس به دلیل امکان تامین خوراک گاز طبیعی مورد نیاز هستند که بسیاری از آنها تا سال 2017 به بهره برداری می رسد. 

پتروشیمی فورموسا یک نهاد مجزا از شرکت فورمسا پلاستیک است. اگر چه هر به گروه فورموسا کنگلومرا تایوانی تعلق دارند اما فورموسا پلاستیک در حال ساخت کراکر جدید اتیلن ، خط تولید PE با چگالی کم و واحد پروپیلنPDH  در پوینت کامفورت، تگزاس است و بر اساس گفته یکی از مقامات شرکت، یک واحدPP  جدید می سازد.

فورموسا پلاستیک در حال حاضر محصولات مختلفی مثل  PE ، PP ، PVC  و محصولات مرتبط در ایالات متحده تولید می کند.

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۶۵۰