اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران برای اولین بار عضو شورای یک نهاد مهم بین المللی شد

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران برای اولین بار عضو شورای یک نهاد مهم بین المللی شد
اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران برای اولین بار به مدت سه سال عضو شورای ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل (ICC ) با قدمتی 100 ساله و فعال در 90 کشور دینا شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس ، در جریان مجمع سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل (ICC ) که عصر روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد ،  اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با کسب 25 رای از 70 رای ماخوذه برای اولین بار و به مدت سه سال به شورای این کمیته راه یافت.

براساس این گزار ش، در این جلسه که با حضور جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی، محمد مهدی بهکیش دبیر کل کمیته ایرانی ICC، اسداله عسکراولادی، علی صالح‌آبادی، عرب مازار، نمایندگان اتاق بازرگانی استان‌‌ها، روسای بانک‌ها و فعالین بخش صنعت و بازرگانی برگزار شد، پس از ارائه و تصویب گزارش عملکرد و صورت‌های مالی سال 93، انتخاب سه عضو سازمانی اعضای شورای کمیته ایرانی ICC برگزار و  پس از شمارش آرا ، نتیجه انتخاب مشخص شد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با 66 رای،کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با 42 رای،اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی با 25 رای،اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و شیراز با 24 و 22 رای و سندیکای صنعت برق با 20 رای مواجه شدند.

به این ترتیب اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در کنار اتاق ایران و کانون کارگزاران بورس برای مدت سه سال به شورای کمیته ایرانی ICC راه یافتند.

اتاق بازرگانی بین‌الملل در 100 سال فعالیت خود به عنوان تنها نماینده بخش خصوصی در جهان، نقش منحصر بفردی در زمینه تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، داشته و همچنین اداره بزرگترین مرکز داوری تجاری بین‌المللی را ایفا می‌ کند. ICC علاوه بر تدوین و پیشنهاد سیاست‌های مبتنی بر رقابت و ضابطه‌مند کردن مبادلات از طریق مقررات، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین بازرگانان و کارآفرینان صنعتی و معدنی در سراسر جهان دارد و زمینه ارتباط گسترده‌تر تشکل‌های کارفرمایی در جهان را فراهم می‌آورد.

ICC از طریق تشکیل کمیته‌های ملی، فعالیت خود را در بیش از ۹۰ کشور جهان گسترش داده که در ایران کمیته ایرانیICC عهده‌دار این مسئولیت است.

کمیته ایرانی ICC در راستای توسعه اقتصادی، گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند:
 
- تسهیل مبادلات و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی بر اساس اصول اقتصاد بازار و از طریق تدوین مقررات و عرف‌های تجاری، ارائه سیاست‌ها و راه‌حل‌های بازرگانی و کمک به حل اختلافات از طریق داوری و سایر روش‌های حل اختلاف.
- ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین‌المللی در کلیه بخش‌های اقتصادی از جمله صنعت، معدن، تجارت، خدمات و سرمایه‌گذاری .
- مشارکت با کمیته‌های ملی کشورهای عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و دستیابی به صلح و برقراری روابط منصفانه بر پایه احترام و منافع متقابل بین طرفین معامله از طریق توسعه و تقویت همکاری در کسب و کار و جلب مشارکت سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌نمایند.
- حضور مستمر و مؤثر در جلسات شورای جهانی (Council) و مدیران دائمی (Permanent Heads) در ICC به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های ICC با کمیته‌های ملی کشورهای عضو و برقراری روابط متقابل با آنان، به خصوص کمیته‌های ملی واقع در محدوده جغرافیایی مرتبط.
- ایجاد تسهیلات جهت حضور مؤثر اعضا در کلیه فعالیت‌های ICC در نقاط مختلف جهان به خصوص کمیسیون‌های تخصصی آن برای انتقال دیدگاه‌های جامعه کسب و کار ایرانی و انتقال اطلاعات و تجربیات ICC و نیز کمیته‌های ملی سایر کشورها به کمیته ایرانی ICC و اعضای آن.
- تلاش مستمر برای تبادل اطلاعات بین دبیرخانه کمیته ایرانی ICC با دبیرخانه مرکزی ICC در پاریس، بین کمیته ایرانی ICC و کمیته‌های ملی کشورهای مورد توجه و هدف جامعه کسب و کار ایران به خصوص کمیته‌های ملی در مناطق جغرافیایی مرتبط و همچنین بین دبیرخانه کمیته ایرانی ICC و اعضای آن جهت کمک به توسعه و ترویج فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی کشور.
- ترجمه و انتشار کتب ICC و کتب و اسناد مرتبط و ترویج آنان.
- تشریح، آموزش و ترویج بکارگیری مقررات ICC و فرم‌های قراردادی مورد تأیید ICC در مبادلات بین‌المللی کشور و نیز ترویج داوری و سایر روش‌های حل اختلافات و دعاوی تجاری.
- تعریف پروژه‌های مشترک آموزشی، کاربردی و تحقیقاتی با کمیته‌های ملی کشورهای عضو به خصوص کمیته‌های ملی واقع در محدوده جغرافیایی مرتبط.
- هماهنگی و همکاری و تبادل نظر با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۸۳۴