تولید 169 هزار تن محصول در پتروشیمی شیراز

تولید 169 هزار تن محصول در پتروشیمی شیراز
پتروشیمی شیراز در مرداد ماه امسال بیش ا ز 169 هزار تن محصول تولید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از نیپنا، پتروشیمی شیراز در مرداد ماه امسال با استفاده از 110 درصد از ظرفیت عملکرد خود در مقایسه با برنامه ماه توانسته بیش از 4.2 درصد از ارزش فروش داخلی محصولات پتروشیمی در کل کشور را به خود اختصاص دهد.

این پتروشیمی در مرداد ماه امسال بیش از 61 هزار تن محصول را به ارزش 20 هزار و 481 دلار به خارج از کشور صادر کرده، همچنین در این بازه زمانی بیش از 123 هزار تن محصول خود را در بازارهای داخلی عرضه کرده است.

سالانه توان تولید بیش از 1.7 میلیون تن محصول در پتروشیمی شیراز وجود دارد، از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه در این پتروشیمی بیش از 810 هزار تن محصول تولید شده که این میزان محصول معادل 4.2 درصد از کل محصولات پتروشیمی ایران است.

بر پایه این گزارش، پتروشیمی شیراز از سال ١٣٣٨ در منطقه جغرافیایی فارس، شیراز، کیلومتر ٥ جاده پل خان سد درودزن تأسیس و هم اکنون با بیش از پنجاه سال تجربه در تولید محصولات پتروشیمیایی و درک نیازهای آتی مشتریان ضمن تأکید بر توسعه و کیفیت محصولات نسبت به تأمین محصول و برآورده نمودن انتظارات و نیاز ذینفعان بخصوص مشتریان اقدام نموده است.

میزان تولیدات این شرکت با ایجاد واحدهای منطقه دو  در سال ١٣٦٣ به بیش از ده برابر ظرفیت واحدهای منطقه یک رسید و پیش بینی می شود با بهره برداری از  طرح آمونیاک و اوره سوم حجم تولیدات شرکت به میزان بیش از یک میلیون تن اوره در سال افزایش یابد.

این شرکت با درک نیازهای آتی و بمنظور تأمین نیاز مشتریان داخلی و خارجی اجرای طرح اوره و آمونیاک چهارم، طرح جایگزین واحدهای منطقه یک را در دستور کار قرار داده است و در این راستا ضمن پیگیری جهت دریافت موافقت اصولی  از سازمان های ذیربط با دوراندیشی و در راستای استراتژی " استفاده بهینه از دارایی ها " نسبت به اجرای مشترک خطوط گاز، آب و برخی از واحدهای پشتیبانی اقدام نموده است.

هم اکنون در پتروشیمی شیراز محصولاتی مانند اوره، آمونیاک، کربنات سدیم و بی کربنات، اسید نیتریک، آرگون، نیترات آمونیوم کشاورزی و متانول تولید می شود.

پتروشیمی شیراز در دی ماه سال ١٣٨٩ به شرکت سهامی عام تبدیل و سهام آن ١٠٠ درصد به بخش خصوصی واگذار شد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۰۷۱