تمایل خریداران آسیایی پلی اتیلن ترفتالات به خرید از بازار داخلی

تمایل خریداران آسیایی پلی اتیلن ترفتالات به خرید از بازار داخلی
عواملی مانند افزایش ارزش دلار آمریکا و تحویل فوری این محصول به مشتریان، سبب تقویت جایگاه تولیدکنندگان داخلی شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه ChemOrbis ، بسیاری از خریداران پلی اتیلن ترفتالات در جنوب شرق آسیا، به خرید از بازار داخلی کشورهای خود روی آورده اند. کارشناسان رقابتی تر شدن قیمت ها در بازار داخلی و برتری قیمتی نسبت به محموله های وارداتی را مهمترین دلیل آن می دانند.

در شرایطی که چشم انداز نامطمئنی پیش روی اقتصاد جهانی قرار دارد؛ عواملی از قبیل افزایش ارزش دلار آمریکا و تحویل فوری این محصول به مشتریان، سبب تقویت جایگاه تولیدکنندگان داخلی شده است.

یک تولیدکننده مالزیایی پلی اتیلن ترفتالات به تازگی قیمت های پیشنهادی خود برای بازار داخلی را تا 12 دلار به ازای هر تن کاهش داد. یک منبع نزدیک به این تولیدکننده اعلام کرد: تا کنون پاسخ مناسبی از سوی خریداران دریافت کرده ایم. به دنبال استفاده از تعرفه های ضد دامپینگ (فروش زیر قیمت تمام شده) برای محموله های وارداتی از چین، حجم واردات به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

همچنین در پی سقوط ارزش برابری رینگیت مالزی در برابر دلار طی ماه های گذشته، خریداران تمایل بیشتری به تهیه این محصول از بازار داخلی نشان می دهند.

در اندونزی نیز یک تولیدکننده محصولات پلیمری که از پلی اتیلن ترفتالات به عنوان خوراک اولیه بهره می برد؛ عنوان کرد: با توجه به شرایط مطلوب تقاضا برای محصولات نهایی ( end products )، ما به طور منظمی پلی اتیلن ترفتالات خریداری می کنیم.

این تولیدکننده همچنین افزود: در حال حاضر سطح قیمت محموله های وارداتی، بالاتر از قیمت ها در بازار داخلی است. از این رو ترجیح می دهیم نیاز خود را از بازار داخلی تامین کنیم. به علاوه آن که وضعیت عرضه پلی اتیلن ترفتالات در بازار اندونزی از شرایط مناسبی برخوردار است.

خریدار دیگری در تایلند گزارش کرد که عرضه کنندگان این محصول قیمت های پیشنهادی خود را نسبت به ماه گذشته میلادی کاهش داده اند. با این حال به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات نهایی در این کشور که به نظر می رسد حداقل در کوتاه مدت ادامه یابد؛ مشتریان خریدهای تازه انجام نمی دهند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۶۲۴