سرمایه گذاری پتروناس برای افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن مالزی

سرمایه گذاری پتروناس برای افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن مالزی
مطابق طرح پیشنهادی، واحد تولید متالوسن پلی اتیلن سبک خطی و مجتمع سوئینگ تولید پلی اتیلن سبک-اتیلن وینیل استات، به ترتیب از ظرفیت تولیدی معادل 350و 150 هزار تن در سال برخوردار خواهند بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، یک منبع نزدیک به شرکت دولتی نفت و گاز مالزی موسوم به پتروناس، از برنامه این شرکت برای ساخت یک مجتمع تولید متالوسن پلی اتیلن سبک خطی ( metallocene LLDPE ) بر پایه ترکیب آروماتیکی C6 و یک مجتمع سوئینگ ( swing ) تولید پلی اتیلن سبک-اتیلن وینیل استات (LDPE/EVA ) در مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی این شرکت واقع در جنوب ایالت جوهور مالزی، تا اواسط سال 2019 میلادی خبر داد.

این دو مجتمع بخشی از پروژه توسعه مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی (RAPID) پتروناس در منطقه Pengerang در ایالت جوهور است. طرحRAPID شامل پالایشگاهی با ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه در روز و یک مجموعه پتروشیمی متشکل از واحدهای کراکر بخار با ظرفیت سه میلیون تن در سال خواهد بود و انتظار می رود تا اواسط سال 2019 در مدار تولید قرار گیرد. پیشتر قرار بود این مجتمع از اوایل سال 2019 به بهره برداری برسد.

مجتمع پتروشیمی واقع در این مجموعه همچنین قادر به تولید سالانه هفت میلیون و 700 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی است.

شرکت پتروناس امروزه در حوزه ‌های پالایش نفت و گاز، احداث خطوط لوله انتقال، انتقال ال ‌ان ‌جی، مدیریت جایگاه های سوخت بنزین، تولید و بازاریابی محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی تا عملیات اکتشاف، استخراج، حفاری، تولید و ذخیره‌سازی نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی فعالیت می‌کند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۶۲۴