همکاری ونزوئلا و عربستان برای ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت

همکاری ونزوئلا و عربستان برای ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت
رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینیکو» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا و پادشاه عربستان در زمینه ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت و گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینیکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه به خصوص در زمینه بهبود بازار انرژی و نفت و شکوفایی و پیشرفت روز افزون سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با یکدیگر توافق کردند.

«دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که دو طرف توافق کردند تا دست در دست هم برای پیشرفت و ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت و همچنین گسترش فعالیت‌های سازمان اوپک همکاری کنند.

وی همچنین در ادامه نوشت که «مادورو» طی تماسی تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» گفت‌گو کرد و دو طرف درباره راه‌های گسترش همکاری‌ها مسائلی را مطرح کردند.

«رودریگز» همچنین خاطرنشان کرد که هر دو طرف در این مکالمه تلفنی از نتیجه فوق العاده اولین کمیسیون مشترک بین دو کشور که اخیرا در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا شد، ابراز رضایت کردند.

از دیگر نتایج این کمیسیون توافق «مادورو» و «سلمان بن عبدالعزیز» در به کارگیری تمام تجهیزات و امکانات برای گسترش همکاری دو کشور در همه زمینه‌ها بود.  

دوشنبه هفته گذشته 14 سپتامبر اولین کمیسیون مشترک بین ونزوئلا و عربستان در راستای گسترش روابط دیپلماتیکی، اقتصادی و فرهنگی در «کاراکاس» تشکیل شد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۶۰۵