رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با تسنیم: صادرات بهترین راه خروج از رکود است

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با تسنیم: صادرات بهترین راه خروج از رکود است
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این که در حال حاضر به دلیل مشکل تورم تقاضای داخلی را نمی‌توان تحریک کرد گفت: بهترین راه خروج رکود ایجاد تقاضای خارجی برای کالاهای خودمان است.

ولی الله افخمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: برای خروج از رکود باید تقاضا را افزایش داد. این تقاضا از بازار داخلی و خارجی قابل تامین است.

وی خاطر نشان کرد:  در حال حاضر به دلیل مشکل تورم تقاضای داخلی را نمی توان تحریک کرد. بهترین راه خروج رکود ایجاد تقاضای خارجی برای کالاهای خودمان است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه  تولید ما باید بر اساس استاندارد‌های خارجی باشد تا بتواند در بازارهای  بین المللی حضور پیدا کند، ادامه داد: برای این کار باید در ابتدا کیفیت کالاهای ما بهتر شود و قیمت آن کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: موانعی نیز که جلوی راه تولید وجود دارد باید برداشته شود تا در نهایت کالای ایرانی با داشتن شرایطی رقابت پذیر بتواند در بازار‌های خارجی حضور یابد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان توسعه تجارت برداشتن موانع است تصریح کرد:  ما تمام تلاش خود را معطوف این می‌کنیم که کالای خارجی در بازار های بین المللی رقابت پذیر شود.

افخمی‌راد گفت:  سازمان توسعه تجارت با کمک دستگاه‌های دیگر در بخش اقتصاد کلان به دنبال هموار کردن مسیر صادرات است.

*هر صادراتی مد نظر ما نیست

رئیس سازمان توسعه تجارت یاد آورشد: هر صادراتی نیز مد نظر ما نیست. صادرات باید اقتصادی و توجیه پذیر باشد. در صورتی که این کار را انجام دهیم امیدواریم که تحریکی در بازار مصرف ایجاد کنیم.

وی همچنین درباره تغییرات ضوابط واردات خودروی‌های خارجی گفت : ضوابط واردات خودروی‌های خارجی هیچ تغییری نداشته  و خودرهای 2016 نیز بر اساس همان ضوابط قبل وارد می شود.

افخمی‌راد در پایان گفت: پیشنهاد داده شده است که در آیین نامه واردات خودرروهای خارجی تغییری ایجاد شود که این مهم در درست بررسی است.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۶۲۴