افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در ژاپن در پی تحریم ایران

افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در ژاپن در پی تحریم ایران
متوسط قیمت خرده‌فروشی بنزین در ژاپن به بالاترین قیمت خود در 11 ماه اخیر یعنی لیتری 152/60 ین رسید و کارشناسان، تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را عامل این امر می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز اطلاعات نفت ژاپن روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که قیمت جدید بنزین که 3/40 ین بیش تر از هفته گذشته است، بالاترین قیمت از 25 آوریل 2011 است که بهای گاز همزمان با درگیری‌ها در لیبی افزایش یافت.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی، میانگین قیمت خرده‌فروشی بنزین سوپر در ژاپن نیز که لیتری 163/40 ین بود 3/40 ین افزایش داشته است.

روزنامه ماینیچی نوشت که براساس این گزارش قیمت بنزین پیش از تازه‌ترین افزایش خود در چهار هفته متوالی سیر صعودی داشته و انتظار می‌رود که این افزایش قیمت ادامه یابد.

واشنگتن در آستانه سال نو میلادی با هدف تنبیه کشورهای وارد کننده نفت خام ایرانی یا همکاری با بانک مرکزی، تحریم‌های جدیدی علیه بخش‌های مالی و نفتی جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد. اتحادیه اروپا نیز در 23 ژانویه تحریم‌های مشابهی برای واردات نفت ایرانی و همکاری با بانک مرکزی ایران اعمال کرد.

مرکز اطلاعات نفت ژاپن افزود که افزایش بی‌سابقه قیمت گاز در ژاپن دورنمای فروش‌های داخلی خودروسازان ژاپنی و جنبه‌های خاصی از هزینه‌های مصرف‌کننده را تیره کرده است.

یک مدیر شرکت خودروسازی ژاپنی هشدار داده است که افزایش قیمت‌ها "شرایط فروش کلی را وخیم خواهد کرد."

تاکاهیده کیوچی، اقتصاددان برجسته شرکت نومورا سکیوریتیز در گفت‌وگو با این روزنامه گفت: اگر روند افزایش ادامه یابد، تقاضای داخلی در نیم سال دوم را دچار مشکل خواهد کرد.

۲ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۰۲۹