معاون اول رئیس جمهوری: تولید نفت ایران پس از لغو تحریمها افزایش خواهد یافت

معاون اول رئیس جمهوری: تولید نفت ایران پس از لغو تحریمها افزایش خواهد یافت
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که باید پس از لغو تحریمها میزان تولیدات نفت کشور به سرعت افزایش پیدا کند، تصریح کرد: باید در استفاده از منابع حاصل از فروش نفت دقت کافی را داشته باشیم و مراقبت کنیم که دولت روز به روز بزرگتر نشود.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، روز گذشته (شنبه ٢٨ شهریورماه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان، مقطع فعلی را مقطعی پر اهمیت به جهت تصمیم‌گیری برای دولت دانست و گفت: دولت در مقطع فعلی کارهای مهمی را پیش روی دارد که یکی از این کارها، موضوع تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی است که هم دولت و هم ملت باید در این زمینه مشارکت داشته باشند و در اجرای سیاستهایی که تدوین خواهد شد نقش آفرینی کنند.

وی افزود: دولت هم اکنون در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه است و مقطع فعلی فرصتی است که برای ٥ سال آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر توانست بدهیها، کمبودها و تحریمهای ظالمانه را مدیریت کند و عملکرد دولت در این مدت با توجه به کمبود منابع مالی، مطالبات روز افزون ملت و تحریمهای ظالمانه، عملکردی پرافتخار بوده و توانسته است مشکلات زیادی را از پیش روی ملت بردارد.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: دشمنان تصور می‌کردند با اعمال تحریم علیه ملت می‌توانند مردم ایران را تسلیم کنند و آنان را از حقوق هسته‌ای خود محروم کنند، اما امروز با افتخار می‌گوییم که همه این مسائل به خوبی مدیریت شد و حقوق هسته‌ای ملت تثبیت، تحریمها از پیش روی برداشته و در حال برنامه‌ریزی برای آینده‌ای بسیار روشن برای ملت ایران هستیم.

وی از دوران پساتحریم به عنوان مقطعی بسیار مهم برای برنامه‌ریزی یاد کرد و گفت: باید مراقبت کنیم که اگر منابعی در اختیار دولت قرار گرفت صرف واردات بی‌رویه نشود، بلکه در جهت توسعه و تکمیل زیرساختها هزینه کنیم، زیرا مردم فراموش نکرده‌اند که در سالهای گذشته با وجود افزایش قیمت نفت، به دلیل سو مدیریت تغییری در وضعیت معیشت و زندگی آنان ایجاد نشد.

جهانگیری با بیان این که باید پس از لغو تحریمها میزان تولیدات نفت کشور به سرعت افزایش پیدا کند، تصریح کرد: باید در استفاده از منابع حاصل از فروش نفت دقت کافی را داشته باشیم و باید مراقبت کنیم که دولت روز به روز بزرگتر نشود، بلکه باید به ایجاد یک دولت چابک بیاندیشیم و زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با تاکید بر این که باید تمام زیربناهای مورد نیاز توسعه استان سیستان و بلوچستان فراهم شود، از برنامه دولت برای ایجاد شبکه گاز در این استان خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی برای گازرسانی به این استان انجام شده و اعتقاد داریم که ایجاد شبکه گاز گامی در جهت توسعه این استان خواهد بود.

وی با انتقاد از سخنان ناحق برخی افراد که دولت را متهم به برداشت از منابع صندوق توسعه ملی می‌کنند، افزود: تنها موردی که دولت از این صندوق برداشت کرده، ١٠ میلیارد دلار با مجوز مقام معظم رهبری بوده که این رقم به عنوان وام است و برای اجرای طرحهای آب و خاک کشور هزینه خواهد شد و دولت متعهد شده که این مبلغ را به صندوق توسعه ملی بازگرداند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۶۳۶