ایران پیشنهاد پالایشگاه ژاپنی را برای قراردادهای سال 2012 نپذیرفت

ایران پیشنهاد پالایشگاه ژاپنی را برای قراردادهای سال 2012 نپذیرفت
منابع آگاه صنعت نفت گفتند که پالایشگاه نفت "شوا شل سکیو" ژاپن بزرگترین خریدار نفت ایران در ژاپن به دلیل پیچیده شدن گفت‌وگوها بر اثر تحریمهای غرب، تاکنون با ایران در مورد تمدید قرارداد سالانه خرید نفت به توافق نرسیده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هیئت از سوی شرکت شواشل که روزانه حدود 100 هزار بشکه نفت از ایران می‌خرد، در دیدار چند روز پیش نتوانستند با شرکت ملی نفت ایران در مورد قرارداد خرید نفت در سال 2012 به توافق برسند.

یک منبع آگاه گفت: آنها نتوانستند در مورد قرارداد سال 2012 به توافق برسند بنابراین دو طرف هنوز در حال مذاکره درباره جزئیاتی نظیر حجم قرارداد هستند.

وی افزود: شواشل هنوز اعلام نکرده که در ماه آوریل چه مقدار نفت خواهد خرید. مقامات این شرکت هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

ژاپن و کره جنوبی در حال گفتگو با آمریکا درباره میزان کاهش واردات نفت از ایران در ازای معافیت از تحریمهای غرب علیه ایران هستند.

در گفت‌وگوی هفته گذشته مقامات شواشل پیشنهاد کردند که بندی به قراردادهای جدید افزوده شود که براساس آن خریداران بتوانند در صورت ناتوانی در پرداخت پول نفت و میعانات گازی ایران، اعلام وضعیت اضطراری کنند.

35 درصد سهام شرکت شواشل در اختیار شرکت رویال داچ شل و حدود 15 درصد آن متعلق به شرکت آرامکو عربستان است.

۲ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۱۵۷