تمایل هلند به همکاری با ایران در زمینه نفت و گاز

تمایل هلند به همکاری با ایران در زمینه نفت و گاز
وزیر امورخارجه هلند در دیدار با رئیس جمهوری با اشاره به علاقمندی کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با تهران در بسیاری از زمینه ها گفت: تهران و آمستردام در راستای منافع مشترک دو ملت می‌توانند در بخشهای مختلف اقتصادی از جمله در زمینه انرژی، نفت و گاز همکاریهای گسترده‌ای داشته باشند.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه ٢٩ شهریورماه) در دیدار برت کوئنداس، وزیر امورخارجه هلند، روابط تهران - آمستردام را دیرینه و تاریخی دانست و گفت: دو کشور در زمینه‌ روابط دو جانبه و در بخشهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ظرفیتهای مناسبی برای توسعه دارند، گرچه در سالهای اخیر روابط اقتصادی ما رو به کاهش بوده است، اما امروز شرائطی ایجاد شده که باید گذشته را جبران کرد.

وی افزود: ایران و هلند در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و حل و فصل آنها نیز می‌توانند رایزنی و همکاریهای نزدیکی داشته باشند.

روحانی با اشاره به تحولات منطقه‌ای، بر ضرورت همکاریهای همه جانبه برای حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد و گفت: امروز منطقه خاورمیانه با مشکلات بسیار زیادی مواجه است که بخش عمده این مشکلات از خارج به این منطقه تحمیل شده است.

رئیس جمهوری با اشاره به ریاست هلند بر اتحادیه اروپا از آغاز سال آینده عنوان کرد: هلند می‌تواند به عنوان رئیس اتحادیه اروپا نقش هدایت کننده و بسیار تأثیرگذاری در روابط ایران با این اتحادیه در دوره پساتحریم داشته باشد.

برت کوئنداس، وزیر امورخارجه هلند نیز در این دیدار با اشاره به تمایل کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با تهران در زمینه‌ های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و تجاری گفت: تهران و آمستردام در راستای منافع مشترک دو ملت می‌توانند در بخشهای مختلف اقتصادی از جمله در زمینه انرژی، نفت و گاز همکاریهای گسترده‌ای داشته باشند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۶۵۲