نگرانی نخست وزیر الجزایر از کاهش قیمت نفت

نگرانی نخست وزیر الجزایر از کاهش قیمت نفت
نخست وزیر الجزایر روز یکشنبه اعلام کرد: درپی کاهش قیمت نفت، این کشور شرایط بسیار سختی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)؛ «عبدالمالک سلال» نخست وزیر الجزایر در همایش موسوم به «مخاطراتی که اقتصاد الجزایر در سایه وضعیت کنونی بازارهای بین المللی نفت با آن مواجه خواهد شد» اظهار داشت: کشورش تدابیر لازم را برای مقابله با کاهش قیمت نفت اتخاذ خواهد کرد.
وی افزود: مقام های این کشور درصدد هستند تا هزینه های «پیشبرد طرح ها و بودجه نوسازی تاسیسات نفتی» را بدون آن که خدشه ای به ابعاد اجتماعی آن وارد شود، کاهش دهند.
این همایش بین المللی که با مشارکت بیش از 150 کارشناس بین المللی درجریان است، آخرین تحولات اقتصاد جهانی را از زمان بحران جهانی سال 2008 و افت بازار جهانی سوخت و هم چنین مخاطرات و چالش های مرتبط با بازار سوخت را مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد داد.
در فروردین ماه امسال نیز مدیر «بانک الجزایر» گفته بود کاهش شدید قیمت نفت موجب افت ذخایر پولی و موقعیت بودجه ای این کشور شده است.
بنابر آمار صندوق بین المللی پول، ذخایر پولی الجزایر در ماه ژانویه به میزان 11.6 میلیارد دلار کاهش یافت که این بیشترین میزان کاهش ماهانه در مدت بیش از 30 سال گذشته بود.
مدیر بانک الجزایر در میزگردی که در حاشیه نشست های بهاره صندوق بین المللی پول در واشنگتن برگزار شده بود نیز اظهار داشته بود که از آنجا که انتظار می رود قیمت نفت برای مدت طولانی پایین باقی بماند، درجه انعطاف اقتصاد این کشور ممکن است به سرعت از بین برود.


۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۶۴۷