مارون دومین تولیدکننده بزرگ پتروشیمی در ایران

مارون دومین تولیدکننده بزرگ پتروشیمی در ایران
بر اساس آمارهای موجود پتروشیمی مارون با کسب 9.31 درصد از سهم تولید در مرداد ماه امسال بعد از پتروشیمی بندرامام جایگاه دوم در بین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی را بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از نیپنا، پتروشیمی مارون در مرداد ماه امسال با 107 درصد ظرفیت تولید خود در مقایسه با برنامه تولید ماه فعالیت کرده است، این پتروشیمی در ماه یاد شده بیش از 375 هزار تن محصول تولید کرده است.

پتروشیمی مارون در مرداد ماه امسال بیش از 55.3 هزار تن به ارزش 49.6 هزار دلار محصول صادر کرده، بر اساس آمار های موجود از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه این پتروشیمی بیش از 1.8 میلیون تن محصول تولید کرده است.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این پتروشیمی امسال باید بیش از 3.750 میلیون تن محصول تولید کند، این در حالی است که ظرفیت اسمی پتروشیمی مارون بیش از 4.5 میلیون تن در سال است.

این پتروشیمی در 5 ماه نخست امسال بیش از 308 هزار تن محصول  به ارزش 300 هزار دلار صادر کرده که این میزان صادرات معادل 6.6 درصد از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور به شمار می آید.

بر پایه این گزارش، این مجتمع با دریافت خوراک گاز طبیعی، بوتن -1، اکسیژن مازاد بر تولید خود سالانه درمجموع 1 میلیون و 810 هزار تن محصولات مختلف نظیر اتیلن، پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن، بنزین پیرولیز، اتیلن گلایکول و برشهای پروپان و سنگین تر (+c3) تولید می کند.

این گزارش حاکی است برای اجرای این طرح 3500 میلیارد ریال و 3/1 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

از محصولات این مجتمع در تولید انواع پلاستیک ها، صنایع نساجی، رنگها، الیاف مصنوعی، عایق های الکتریکی، چسب ها، جوهر چاپ، ضد زنگ، ضد یخ و صنایع آرایشی استفاده می شود.

عملیات اجرایی این مجتمع از سال 79 در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر آغاز گردید و پیمانکاران ساخت ونصب این پروژه بزرگ ملی شرکت های داخلی، سازه خاور، توسعه شبکه های صنعتی، محورسازان، تراکم، اکسیژن صنعت، رامشیر، جهاد توسعه، ضحی صنعت، سدید، جهان صنعت، اپتروتکسان و قرار گاه خاتم الانبیاء بوده اند.

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۶۷۴