روسنفت بزرگترین واحد کراکر بخار جهان را می سازد

روسنفت بزرگترین واحد کراکر بخار جهان را می سازد
انتظار می رود با تکمیل دو فاز اول این پروژه سالانه یک میلیون و 400 هزار تن به ظرفیت تولید اتیلن روسیه افزوده شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews ، علی رغم تنش های حاکم بر روابط غرب و روسیه بر سر مسئله اوکراین و تحریم های شدید اعمالی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه این کشور، شرکت روسنفت، همچنان پروژه عظیم مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی خود را در شرق دور روسیه پیش می برد.

این طرح به ارزش 37 میلیارد دلار، قرار است در شهر بندری ناخودکا در کنار دریای ژاپن به بهره برداری برسد و دربردارنده بزرگترین واحد کراکر بخار جهان، از لحاظ حجم تولید، خواهد بود. انتظار می رود با تکمیل دو فاز اول این پروژه سالانه یک میلیون و 400 هزار تن به ظرفیت تولید اتیلن روسیه افزوده شود. همچنین این مجموعه به ترتیب قادر به تولید سالانه 600 و 200 هزار تن پروپیلن و بوتادین خواهد بود.

برنامه ریزی ها برای اجرای این طرح، از سال 2010 آغاز شد و فاز اول این پروژه سه مرحله ای که شامل نصب تاسیسات پالایشگاهی با توان عملیاتی 12 میلیون تن در سال بود؛ با تاخیر در حال اجراست و پیش بینی می شود از سال 2020 شروع به کار کند.

فاز دوم شامل احداث یک مجتمع پتروشیمی با ظرفیت سه میلیون و 400 هزار تن در سال است. به علاوه فاز سوم نیز که قرار است تا سال 2028 تکمیل شود؛ ضمن دو برابر کردن ظرفیت تولید پتروشیمی مجموعه ناخودکا، 12 میلیون تن به ظرفیت پالایش آن می افزاید.

این پروژه حاصل سرمایه گذاری مشترک شعبه پتروشیمی خاور دور روسنفت ( FEPCO ) و شرکت خوشه ای ژاپنی میتسویی است.

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۶۷۳