سرمایه گذاران هلندی در راه ایران

سرمایه گذاران هلندی در راه ایران
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری تهران - آمستردام، خواستار حضور سرمایه گذاران هلندی در بازار ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار مارتین فن دن برگ معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هلند با وی، گفت: حجم تجارت غیرنفتی ایران و هلند در سال گذشته کمتر از ٣٠٠ میلیون دلار بود، در حالی که هشت سال قبل این رقم دو میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار به ثبت رسیده بود.

وی  افزود: سوابق دو کشور امکان همکاری گسترده را میان دو طرف نشان می دهد و ایران آماده است تا موانع پیش رو را برطرف کند و میزان مناسبات تجاری را به اندازه مناسب برساند.

افخمی راد با اشاره به شرائط پساتحریم، اظهار کرد: انتظار می رود که سهم سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در ایران در دوران پساتحریم روند صعودی به خود بگیرد و خواستار بررسی این موضوع توسط هلند شد تا حضور سرمایه گذاران هلندی در ایران تسهیل شود.

وی بااستقبال از سرمایه گذاری شرکتهای هلندی در ایران، گفت: حضور شرکتهای هلندی در تهران به نفع دو کشور است، زیرا طرف هلندی نه تنها می تواند بازار ایران را پوشش دهد، بلکه به بازار کشورهای منطقه نیز دسترسی خواهد داشت.

افخمی راد با بیان آن که قرار است سفر هیئت تجاری هلند به ایران در آذرماه امسال صورت گیرد، تصریح کرد: ایران تمایل دارد زمینه فعالیت این شرکتها شناسایی شود تا از این طریق بتوان ملاقاتهایی را برای این هیئت تجاری با بخش خصوصی ایران فراهم کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان از مقام هلندی خواست به منظور افزایش حجم تجارت خارجی دو کشور نقشه راهی تدوین و براساس آن حرکتهای بعدی هدفگذاری شود.

نفت، مواد شیمیایی، مواد اولیه، ماشین آلات، مواد غذایی، کالاهای صنعتی ساخته شده، میوه وکنسانتره، کالا و مصالح ساختمانی، فرش و قالیچه، خرما و عسل، عمده اقلام صادراتی ایران به هلند است.

ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، لبنیات و مواد لبنی، مواد و تجهیزات تولید خوراک دام، بذر ونهال گیاه، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دارو نیز مهمترین کالاهای وارداتی کشورمان از هلند محسوب می شوند.

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۸۰۲