تصویب استانداردهای جدید حسابرسی

در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان حسابرسی کشور به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی، استانداردهای جدیدی برای حسابرسی تصویب شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع عمومی عادی سالانه سازمان حسابرسی در تاریخ 1394.6.28 به ریاست علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی اله سیف ریاست بانک مرکزی ایران و سایر اعضای مجمع عمومی و اعضای هیأت عالی نظارت و اعضای هیأت عامل سازمان در محل سازمان مذکور تشکیل شد.

در این جلسه مسایل و مشکلات سازمان توسط مدیر عامل مطرح و راه‌حل‌های پیشنهادی نیز ارائه شد. اعضای مجمع عمومی به ویژه علی طیب‌نیا و سیف از زحمات بی‌دریغ همکاران سازمان قدردانی و سپاسگزاری نمودند و در راستای بهبود عملکرد سازمان و استفاده از IT در حسابرسی رهنمودهایی ارائه نمودند و مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور مساعدت‌های لازم را معمول دارند. ضمناً برخی از مصوبات مجمع عمومی به شرح زیر است:

1- به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم برای اجرای اصلاحیه استاندارد حسابداری تجدیدنظر شده شماره 15 (حسابداری سرمایه‌گذاری‌ها) مقرر شد، اجرای این استاندارد تا زمان فراهم شدن شرایط مورد لزوم، برای اجرای آن به تعویق افتاد و سازمان حسابرسی با هماهنگی دستگاه‌های مربوط و با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع مشکل اقدام نماید و اعلام زمان اجرا شدن این استاندارد به ریاست محترم مجمع عمومی تفویض شد.

2- استانداردهای حسابداری بخش عمومی به شرح زیر به تصویب رسید:

2-1- استاندارد شماره 7 دارایی‌های نامشهود؛

2-2- استاندارد شماره 9 حسابداری مخارج استقراض،

2-3- استاندارد شماره 9 حسابداری مخارج استقراض،

الزامات این استانداردها در مورد صورت‌های مالی که دوره مالی آنها از اول فروردین ماه 1395 و بعد از آن شروع می‌شود، لازم‌الاجرا است.

3- استاندارد تجدیدنظر شده شماره 240 مسئولیت حسابرسی در ارتباط با تقلب، در حسابرسی صورت‌هالی مالی،

2-3- استاندارد تجدیدنظر شده شماره 250 ارزیابی رعایت قوانین و مقررات در حسابرسی صورت‌های مالی.

این استانداردها، برای حسابرسی صورت‌ةای مالی که دوره مالی آنها از اول فروردین‌ماه 1395 و پس از آن شروع می‌شود، لازم‌الاجرا است.
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۴۵
تعداد بازدید : ۷۳۳