کمیسیون مشترک ایران و فرانسه به زودی ایجاد می‌شود

کمیسیون مشترک ایران و فرانسه به زودی ایجاد می‌شود
وزیر تجارت خارجی و ارتقای جهانگردی فرانسه گفت: با توجه به روابط و مناسبات قدیمی ایران و فرانسه قرار شده به پیشنهاد ایران کمیسیون مشترکی بین دو کشور جهت پیشبرد برنامه‌های استراتژیک شکل گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، ماتیاس فکل وزیر تجارت خارجی و ارتقای جهانگردی فرانسه در دیدار با وزیر ارتباطات ایران با اشاره به اینکه همراه با وزیر کشاورزی فرانسه و 150 شرکت فرانسوی به ایران آمده‌اند اظهار کرد: گمان می‌کنم با اجرای توافق وین راه جدیدی برای تعامل دو کشور باز شده باشد. 

وی عنوان کرد: روابط  و مناسبات ایران و فرانسه قدیمی است و لذا در نظر داریم باتوجه به فضای سیاسی ایجاد شده در تمامی زمینه‌هایی که قابلیت همکاری وجود داشته باشد ورود کنیم. 

وزیر تجارت خارجی فرانسه با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف همکاری با یکدیگر گفت‌وگو کردیم عنوان کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته شده به پیشنهاد قرار شد کمیسیون مشترکی بین ایران و فرانسه جهت پیشبرد گفت‌وگوهای استراتژیک دو کشور شکل گیرد. 

وی در پایان عنوان کرد: بعد از شرایط ایجاد شده در فضای سیاسی تماس‌های زیادی با مقامات ایرانی صورت گرفته و از آن جهت که آقای روحانی رئیس جمهور ایران 17 نوامبر به فرانسه سفر خواهد کرد  امیدواریم که هر دو کشور در زمینه تعاملات فیمابین گامی رو به جلو برداشته و زمینه‌های همکاری را بیش از پیش فراهم کنند. 

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۶۶۷