معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران/ مناطق آزاد میزبانان سرمایه‌گذاری خارجی

معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران/ مناطق آزاد میزبانان سرمایه‌گذاری خارجی
دبیر شورای عالی مناطق ازاد گفت:مناطق آزاد با دارای بودن ظرفیت‌های اقتصادی مختلف توانایی بالایی در جذب سرمایه گذاری خارجی دارد .
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق ازاد در نشست معرفی ظرفیت های مناطق ازاد ایران و هیات اقتصادی کشور فرانسه به معرفی زیر ساخت‌های اقتصادی ایران پرداخت گفت: در سال های گذشته به دلیل تحریم همکاری بین المللی ایران از رونق برخوردار نبود ولی هم اکنون ما نیاز معرفی مجدد پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری ایران را به تجار و صنعتگران می‌بینیم.

وی در ادامه به بیان زیرساخت‌های اقتصادی ایران پرداخت وگفت: کشور مابرخوردار از 56 فرودگاه فعال که یازده فرودگاه ان بین المللی  ، شبکه 110 هزار کیلومتری جاده ای ، شبکه 10 هزار کیلومتری راه آهنی، وجود بنادر با ظرفیت عملیاتی 250 تن در شمال و جنوب کشور، وجود بنادر همچون بوشهر، چابهار، امام خمینی از نمونه زیرساخت‌های اقتصادی کشور است  که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی محقق شده است.

ترکان در ادامه به معرفی پتانسیل‌های ایران پرداخت و گفت: کشور ما در زمنیه پتروشیمی توان تولید 60 میلیون تن محصولات را دارد که 70 درصد از این میزان به خارج از کشور صادر میشود، همچنین صنعت پتروشیمی ایران خوراک خود را از گاز طبیعی کشور تامین می‌کند که این امردر کنار  رتبه نخست ایران در برخورداری از ذخایر گازی در جهان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه به صنعت خودرو ایران اشاره و بیان داشت: کشور ایران از نظر تولید خودرو رتبه دوازدهم  در جهان دارد که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات و تحریم های اعمال شده نتوانسته‌ایم این صنعت رابه روز نگه داریم همچنین بازار خودرو ما ظرفیت تقاضای 1.5 خودرو را دارد که این میزان جدایی از صادرات خودرو است.

وی درخصوص صنعت برق ایران گفت: صنعت برق یکی از نقاط قوت ایران به حساب می‌آید که کشور ما توانایی بالا در احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی، توربین گازی،نیروگاه‌های برقی، احداث توست فوق توزیع و توزیع را دارد که خوشبختانه تحریم ها نتوانسته بر روی آن تاثیر بگذارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص صنعت فولاد ایران گفت: کشور ما به دلیل برخورداری از ذخایر غنی سنگ آهک و قیمت ارزان انرژی و گاز طبیعی توانسته در صنعت فولاد مزیت چشم گیری داشته باشد .

وی در ادامه به مزیت صنعت سیمان اشاره و بیان داشت: صنعت سیمان یکی دیگر از نقات قوت کشور ما به حساب می‌آید .

ترکان در ادامه خاطرنشان کرد: ما از تمام سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری درمناطق آزاد با  ظرفیت‌های مختلف اقتصادی دعوت به همکاری می‌کنیم.
۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۴۷۵