ساخت پالایشگاه زنجان در دستور کار وزارت نفت نیست

ساخت پالایشگاه زنجان در دستور کار وزارت نفت نیست
طرحی با عنوان احداث پالایشگاه نفت زنجان در دستور کار وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش قرار ندارد.

مشاور وزیر نفت و مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت: طرح موضوع احداث این پالایشگاه که مربوط به گذشته است، از طرف بخش خصوصی پیشنهاد شده بود.

شهاب الدین متاجی افزود: بنابرارزیابیهای انجام شده در همان زمان،ساخت پالایشگاه یادشده،فاقد هر گونه توجیه فنی و اقتصادی شناخته شد.

وی با بیان این که هم اکنون نیز ساخت چنین پالایشگاهی مطرح نیست، طرح این موضوع را از سوی برخی افراد نادرست خواند.

به گزارش شانا،محمد اسماعیلی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز دوشنبه ( ٣٠ شهریورماه) درباره تعیین تکلیف شدن پالایشگاه نفت زنجان به وزارت نفت تذکر داده بود.

به گفته این نماینده مجلس، بیش از دو سال است که از کلنگ زنی ساخت پالایشگاه زنجان می گذرد اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

پیش از این استاندار زنجان گفته بود: شرکت خوارزمی و یک شرکت ترکیه‌ای برای اجرای پالایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در زنجان با اشاره به وضع پروژه پالایشگاه زنجان، تعریف نشدن سرمایه گذار برای این پروژه را از مشکلات اصلی عنوان کرده و گفته بود: در حال حاضر معلوم نیست چه کسی باید آن را اجرا کند!

انصاری با بیان این که دولت تنها می‌تواند ۲۰ درصد سهامدار این پروژه باشد، یادآور شده بود: باید یک سرمایه گذار ۸۰ درصدی برای این پروژه مشخص شود.

وی با اشاره به این که وزیر نفتی که کلنگ این پروژه را زده است، تضمین خوراک را برای این پالایشگاه نداده است، افزود: باید وزارت نفت ضمانت تامین نفت خام را برعهده می‌گرفت که این کار در آن زمان محقق نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به رایزنیهای استان در زمینه تامین خوراک پتروشیمی زنجان تصریح کرد: احداث خطوط لوله از مشکلات این پروژه بود .

انصاری احداث خطوط لوله این پروژه را متضمن هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی عنوان کرد و گفت: چنین سرمایه گذاری ای برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی ندارد.

وی در پایان خاطر نشان شد: شرکت خوارزمی و یک شرکت ترکیه‌ای برای اجرای پالایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. 

۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۵۵۵