قیمت های نفت در سال 2015 کاهش می یابد

قیمت های نفت در سال 2015 کاهش می یابد
مجله ویک انگلستان اعلام کرد: بانک استرالیا و نیوزیلند (ای اند ان) بار دیگر پیش بینی بدبینانه خود در مورد بازار نفت را تکرار و پیش بینی کرد، قیمت نفت در سال جاری میلادی کاهش می یابد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، مجله ویک نوشت: به رغم افزایش اندک قیمت های نفت در روز گذشته (جمعه)، به نظر می رسد به دلیل تداوم شرایط مازاد عرضه در بازارها، قیمت نفت در سال جاری میلادی کاهش خواهد یافت. 
قیمت های نفت از ابتدای ماه سپتامبر (10 شهریور) تاکنون در حدود 10 درصد کاهش یافته و بیش از 20 دلار کمتر از سطحی است که تولید را برای بسیاری از تولیدکنندگان سودآور می سازد. 
بنابه اعلام مجله ویک انگلستان، بانک استرالیا و نیوزیلند پیش بینی کرد، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماهه آخر سال میلادی جاری، به ترتیب 10 و سه درصد دیگر کاهش می یابند و به 41 و 47 دلار در هر بشکه می رسند. 
براساس این پیش بینی، مازاد عرضه نفت در بازارها که عامل اصلی کاهش قیمت ها است، 12 ماه دیگر به طول خواهد انجامید.
پیش بینی بانک استرالیا و نیوزیلند برای کشورهایی که افت قیمت های نفت، وضعیت اقتصادی آنها را دشوارتر می کند، خبر بدی است. 
نروژ که اقتصاد آن متکی به درآمدهای نفتی است، نرخ بهره بانکی در این کشور را کاهش داده تا اقتصاد خود را تقویت کند. برخی کشورهای وابسته به درآمد نفت مانند ونزوئلا و نیجریه نیز هم اکنون واقعا با خطر ورشکستگی روبرو هستند. 
۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۵۱۶