بالاترین میزان پیشرفت فیزیکی در پتروشیمی مرجان

بالاترین میزان پیشرفت فیزیکی در پتروشیمی مرجان
پتروشیمی متانول هفتم (مرجان) با بیش از 3.16 درصد پیشرفت فیزیکی در مرداد ماه امسال بالاترین رکورد پیشرفت فیزیکی را نسبت به سایر طرح های در دست اجرا در صنعت پتروشیمی به خود اختصاص داد.

به گزارش نیپنا، پتروشیمی مرجان یکی از طرح های فعال در منطقه دو پارس جنوبی به شمار می آید، این طرح هم اکنون بر اساس آمارهای موجود بیش از 35.29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این در حالی است که بر اساس برنامه می بایست 36.24 درصد پیشرفت می داشت.

با راه اندازی این طرح ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن افزوده می شود، هم اکنون همه تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در طرح متانول هفتم (پتروشیمی مرجان) خریداری شده است، از ابتدای امسال تا پایان نیمه دوم سال آینده عملیات نصب تجهیزات در طرح انجام خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری ساتا (شستان) ٦٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و تاکنون افزون از ٨٨٧ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه است، این طرح یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه به شمار می رود. ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ٥٠٠ میلیون یورو و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافق های صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

خوراک این طرح سالانه ٥,١ میلیارد نرمال متر مکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه سرویس های جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم عسلویه) تامین شود.

این طرح همسو با توسعه صنایع پتروشیمی و همچنین استفاده از گازهای استحصالی منطقه عسلویه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال با مالکیت ٥١ درصدی بخش خصوصی و ٤٩ درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.

۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۳۶
تعداد بازدید : ۴۲۳