سرمایه گذاری هلدینگ مصر- کویت در طرح های پتروشیمی مصر

سرمایه گذاری هلدینگ مصر- کویت در طرح های پتروشیمی مصر
انتظار می رود فاز مطالعاتی این طرح ها که در اسکندریه و حوزه کانال سوئز به بهره برداری می رسند؛ در 6 ماه تکمیل شود.

به گزارش نیپنا به نقل از دیلی نیوز مصر، معتز الالفی، مدیر عامل شرکت هلدینگ مصر-کویت، به تازگی برخی جزئیات طرح های پتروشیمی حوزه کانال سوئز را اعلام کرد. 

وی که پیشتر از عقد تفاهم نامه همکاری میان شرکت هلدینگ مصر-کویت، شرکت فسفات مصر ( Egypt Phosphate )، هلندینگ پتروشیمی مصر و شرکت پتروشیمی بوبیان کویت برای مشارکت در طرح های پتروشیمی مصر خبر داده بود؛ در گفت و گو با دیلی نیوز عنوان کرد: این پروژه ها شامل چهار طرح عظیم پتروشیمی است .

که با همکاری وزارت نفت مصر در بخش تامین انرژی، اجرایی خواهد شد. قرار است 6 میلیارد و 800 میلیون دلار اعتبار به این پروژه ها اختصاص یابد.

الالفی همچنین ادامه داد: سهم دولت مصر و شرکت های نفتی مشارکت کننده در این طرح ها به ترتیب حدود 51 و 49  درصد خواهد بود. در دیگر پروژه های در نظر گرفته شده برای این منطقه، مصر سهمی بالغ بر 75 درصد خواهد داشت.

شرکت هلدینگ مصر-کویت همچنین قصد دارد در بخش تامین سوخت و نفت کش در کانال سوئز فعالیت کند. به علاوه یک شرکت کویتی دیگر نیز در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای ارائه خدمات ناوبری، مدیریت بنادر و حمل و نقل دریایی و هوایی در این کانال است.

مشکلاتی از قبیل کمبود زمین، تامین گاز طبیعی مورد نیاز پروژه ها و کمبود دلار، مهمترین چالش های پیش روی سرمایه گذاران کویتی به شمار می روند.

شرکت هلدینگ مصر-کویت، کنسرسیومی از سرمایه گذاران و بازرگانان برجسته کویتی و مصری است.

۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴۶