سرمایه گذاری تازه پتروشیمی فورموسا در ایالات متحده

سرمایه گذاری تازه پتروشیمی فورموسا در ایالات متحده
شرکت پتروشیمی فورموسا تایوان یک مجتمع پتروشیمی، شامل یک واحد کراکر اتان و تعدادی مجتمع تولید پلی اتیلن در ایالت لوئیزیانا می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی سی آی اس ( ICIS )، بابی جیندال، فرماندار ایالت لوئیزیانا، از برنامه شرکت پتروشیمی فورموسا تایوان برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی، شامل یک واحد کراکر اتان و تعدادی مجتمع تولید پلی اتیلن به ارزش 9 میلیارد و 400 میلیون دلار، در سنت جیمز پریش این ایالت خبر داد.

وی افزود: قرار است تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری در این پروژه، تا اواسط سال 2016 میلادی اتخاذ شود. این پروژه قرار است در دو فاز و در حاشیه غربی رودخانه میسیسیپی به بهره برداری برسد. فاز اول مربوط به ساخت واحدهای اولیه است و فاز دوم به دو برابر ساختن ظرفیت این واحدها می پردازد.

جیندال ادامه داد: واحدهای تولید مشتقات این مجموعه، محصولاتی چون پلی اتیلن سبک و سنگین، اتیلن گلایکول ( EG )، پلی پروپیلن ( PP ) و دیگر مشتقات پتروشیمی را تولید خواهندکرد.

البته او اشاره ای به ظرفیت واحدها یا محل تامین خوارک اولیه برای مجتمع تولید پلی پروپیلن نکرد. با این حال منابع نزدیک به شرکت فورموسا سال گذشته اعلام کردند که ظرفیت احتمالی واحد کراکر اتان، یک میلیون و 200 هزار تن در سال خواهد بود. همچنین دفتر فرماندار هنوز به سوالات مطرح درباره پروژه پاسخی نداده و جزئیاتی در این باره منتشر نکرده است.

انتظار می رود کار ساخت فاز اول این پروژه از سال 2016 آغاز شود و فاز دوم نیز از سال 2022 کلید بخورد.

پیشتر نیز فورموسا پلاستیک آمریکا از سرمایه گذاری برای ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن، یک واحد هیدروژن زدایی پروپان ( PDH )، یک واحد کراکر اتان، یک مجتمع تولید اتیلن گلایکول و یک واحد تولید پلی اتیلن سبک خطی در سایت پوینت کامفورت خود واقع در تگزاس خبر داده بود.

فورموسا پلاستیک آمریکا و فورموسا پتروکمیکال، از شرکت های زیرمجموعه گروه فورموسا پلاستیک محسوب می شوند.

۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۴۸۲