ایران بازاری برای جذب سرمایه‌گذاران

ایران بازاری برای جذب سرمایه‌گذاران
کارشناس اقتصادی گفت: افزایش صادرات در دوران پساتحریم بستگی به برنامه‌ریزی های صورت گرفته دارد.
فرشید سیم‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات و افزایش آن در پساتحریم‌ اظهار داشت:  افزایش صادرات در دوران پساتحریم بستگی به برنامه‌ریزی های صورت گرفته دارد.

سیم بر گفت: اگر بحث خودکفایی جدی گرفته شود صنایع باید با تمام ظرفیت خود کار کند افزایش ظرفیت تولید در صنایع به وقوع بپیوندد و صنایع کشور به روز شود.

وی افزود: صنایع چه از نظر تکنیکی و چه از نظر کیفیت کالا و بهره‌وری کار و سرمایه باید قابل رقابت با بازار بین‌الملل باشند تا بتوان در این بازار نفوذ کرد .

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: برای دستیابی به این بازارها باید سرمایه‌گذار خارجی را جذب کنیم و با توجه به بازاریابی که در بخش تولید به ویژه در مواد انرژی زا و سوخت داریم قابلیت‌ها را به کار ببندیم و وارد بازارهای خارجی شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید نگاه جدی تر نیز به بازار داخلی داشته باشیم. با بالا رفتن قدرت خرید مردم که شرط آن کاهش بیکاری است مردم می توانند قدرت خرید خود را افزایش بدهند و کالاهای داخلی را جذب کنند در این راستا بی شک ظرفیت‌های تولیدی بالا رفته و سرمایه گذار داخلی و خارجی تشویق به سرمایه گذاری می‌شود.

وی در پایان گفت: افزایش خط اشتغال می بایستی با توزیع خدمت و درآمدها در جامعه به طور عادلانه باشد و از مفاسد اقتصادی برخورد جدی شود.
۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۵
تعداد بازدید : ۴۸۱