قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از یک دلار کاهش یافت

قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از یک دلار کاهش یافت
قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٨ سپتامبر (جمعه، ٢٧ شهریورماه) بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، قیمت بنزین در هفته منتهی به ١٨ سپتامبر با یک دلار و ٣٨ سنت کاهش  به ٦٤ دلار و ٢٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ کاهش شدید تقاضا برای بنزین در بازار آسیا، سودهای پالایشی حاصل از این فرآورده نفتی را کم کرده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت گاز در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با یک دلار و  ١٩سنت کاهش به  ٥٨ دلار و ٩٢سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٦ دلار و ٤سنت برای هر بشکه رسید؛ قیمت نفت کوره ٧٩ سنت در هفته منتهی به ١٨ سپتامبر کاهش یافت.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک و بازار روتردام نیز کاهش یافت؛ قیمت بنزین در خلیج مکزیک با یک دلار و ٦٧سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٥٥ سنت به ازای هر بشکه رسید؛ قیمت بنزین در بازار روتردام نیز با ٢ دلار و١٤  سنت کاهش به  ٧٠ دلار و٢٠سنت برای هر بشکه رسید.

افزایش سطح ذخیره سازی بنزین در آمریکا و کاهش تقاضا برای این فرآورده نفتی در بازار داخلی اروپا، سبب کاهش قیمت بنزین و به دنبال آن، کم شدن سودهای پالایشی حاصل از این فرآورده سبک نفتی شده است. این در حالی است که میزان صادرات بنزین از اروپا به غرب آفریقا، به دلیل تامین آن از سوی کشورهای آفریقایی از سوی سایر منابع صادرکننده کاهش یافته است.

۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۵۲۵