افزایش تقاضای جهانی برای نفت در ماه اوت

افزایش تقاضای جهانی برای نفت در ماه اوت
تقاضای جهان برای نفت خام در ماه اوت (مرداد - شهریورماه) نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، تقاضای نفت در عربستان‌ در ماه ژوئن به ٣ میلیون و ٧٠٠ هزاربشکه در روز رسید که ٢٠٠ هزار بشکه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است؛ پیش‌بینی می‌شود در سال ٢٠١٦ تقاضای عربستان برای نفت ٢ درصد افزایش یابد.

همچنین تقاضای نفت روسیه در ماه اوت ٣,٨ درصد، برابر با با ١/٠ میلیون بشکه در روز در مقایسه با مدت زمان مشابه در ماه قبل افزایش یافت.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، تقاضای نفت برزیل در ماه ژوییه ٣,٢ میلیون بشکه بود که در این میان افزایش تقاضا برای بنزین، کاهش تقاضا برای گازوییل و نفت کوره را جبران کرد.

تقاضای نفت هند نیز در ماه اوت با ١٥ هزار بشکه افزایش در مقایسه با ماه ژوییه به ٣,٩ میلیون بشکه در روز رسید. افزایش تقاضا برای مصرف LPG، نفت کوره و بنزین سبب شد تا در ماه ژوییه رشد تقاضا برای نفت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته به ٥.٥ درصد برسد.

براساس پیش بینی های انجام شده، تقاضای چین برای مصرف نفت در سه ماهه سوم ٢٠١٥ ، ٣,٧ درصد و در سه ماهه چهارم، ٢.٣ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش می یابد. پیش‌بینی شده افزایش تقاضا برای کل سال ٢٠١٥ برابر با ١١ میلیون بشکه در روز باشد که در مقایسه با رشد تقاضا در سال گذشته ٤.١ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۴۹۵