شرکت لانکس 50 درصد از سهام خودر ا به آرامکو عربستان واگذار کرد

شرکت لانکس 50 درصد از سهام خودر ا به آرامکو عربستان واگذار کرد
آرامکو شرکت نفت دولتی سعودی که شعبه ای از این شرکت برای تولید محصولات شیمیایی پیشرفته است قصد دارد تا سهام را به مبلغ 1.2 میلیارد دلار بصورت نقدی خریداری کند.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت آلمانی لانکس 50 درصد از سهام بزرگترین شرکت تولید کننده لاستیک مصنوعی در جهان را به شرکت نفتی آرامکو عربستان واگذار کرد تا با این همکاری بتواند به مواد خام مورد نیاز برای تولید محصولات پتروشیمی به سهولت دسترسی داشته باشد.

به نقل از یک منبع اگاه از شرکت آلمانی لانکس، این قرارداد واگذاری که دارای ارزشی معادل 2.75 میلیارد یورو یا 3.1 میلیارد دلار است بصورت یک جوینت ونچر در محل هر دو شرکت در هلند انجام خواهد شد 

ماتیاس زاخرت مدیر اجرایی لانکس در رابطه با این همکاری گفت: همکاری با یک تامین کننده مواد اولیه تولید محصولات پتروشیمی مورد استفاده در لاستیک مصنوعی به معنای موفقیت در بازار رقبا و افزایش امنیت تجارت در نوسانات بازار است. با این سطح همکاری می توانیم به اولین شرکت تولید کننده محصولات پتروشیمی تبدیل شویم

شرکت لانکس در بین 10 شرکت بزرگ تولید لاستیک در جهان قرار دارد که تاکنون به هیچ تامین کننده مواد اولیه پتروشیمی وابستگی نداشته است.

رقبای این شرکت آلمانی شرکتهای بزرگی چون اکسون موبیل که با شرکت سابیک همکاری می کند، مواد شیمیایی انی همکار با ورسالیس و میچلین همکار با شرکت پتروشیمی اندونزی چاندرا عصری است. 

منابع آگاه به رویترز گفته اند که شرکت آلمانی لانکس همچنین با گروه پتروشیمی های اروپا آینوس، ان کا ان کا و سیبور روسیه نیز برای تامین مواد خام مذاکره کرده بود. 

جستجو برای یافتن یک شریک استراتژیک برای بزرگترین شرکت آلمانی لاستیک در جهان با فروشی معادل 3 میلیارد یورو در سال از یک سال پیش آغاز شده است تا بتواند در عرصه رقابتهای تنگاتنگ بازار پتروشیمی مکان و جایگاهی امن برای خود ایجاد کند.

۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۵۸۲