روحانی در دیدار با رئیس جمهوری بولیوی: تهران و لاپاز باید برای توسعه و تقویت مناسبات دو جانبه تلاش کنند

روحانی در دیدار با رئیس جمهوری بولیوی: تهران و لاپاز باید برای توسعه و تقویت مناسبات دو جانبه تلاش کنند
رئیس جمهوری با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت ایران برای رسیدن به اهداف خود و دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، گفت: اگر همه دولتها و ملتها برای رسیدن به اهداف خود در برابر قدرتمندان و زورگویان بایستند، پیروز می شوند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه (پنجم مهرماه) به وقت نیویورک در دیدار و گفتگو با اوو مورالس، رئیس‌ جمهوری بولیوی، روابط دو کشور را صمیمانه و دوستانه برشمرد و  اظهار کرد: هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند درباره مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند و ما در خصوص هر آن چه به نفع دولت و ملت خود می‌دانیم، مستقل تصمیم گیری می کنیم.

رئیس جمهوری با بیان این که کشورهای آمریکای لاتین بویژه بولیوی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای هستند، افزود: باید برای توسعه و تقویت مناسبات همه جانبه با یکدیگر تلاش کنیم.

دکتر روحانی فشار و تحریم قدرتهای بزرگ در موضوع هسته‌ای را برای تسلیم شدن ملت ایران در برابر خواسته های آنان دانست و گفت: مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات توانستند قدرتمندانه همه اصولی که بر آن اصرار داشتیم را مطرح کنند تا ملت ایران با ایستادگی و مقاومت به اهداف خود در این مذاکرات برسد.

رئیس جمهوری گفت: ایران در این مذاکرات چند موفقیت را همزمان به دست آورد و این یعنی اگر همه کشورها برای رسیدن به اهداف خود در برابر قدرتمندان بایستند، پیروز خواهند بود.

دکتر روحانی موفقیت در مذاکرات را پیروزی همه دوستان ایران در دنیا دانست و یادآور شد: پیام توافق هسته ای با ایران این است که قدرتمندان باید بدانند که هرگز نمی‌توانند در برابر خواست یک ملت بایستند.

رئیس جمهوری حفظ ارتباط تنگاتنگ میان دولتها و ملتهای در حال توسعه را تنها راه موفقیت آنان در برابر قدرتمندان برشمرد و تصریح کرد: اگر ملتهای مستقل دست به دست هم بدهند بسیار قدرتمند خواهند شد و همسو با این هدف ایران و بولیوی باید برای توسعه و تحکیم مناسبات همه جانبه و اهداف مشترک تلاش کنند.

رئیس‌ جمهوری بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌ جمهوری کشورمان و خرسندی به دلیل موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت: موفقیت ایران در این مذاکرات سبب مباهات و افتخار ما بوده و این پیروزی، موفقیت علیه امپریالیسم است.

رئیس‌ جمهور بولیوی با تأکید بر ضرورت وحدت میان دولتها و ملتهای در حال توسعه خواستار توسعه و تحکیم روابط تجاری و اقتصادی با ایران و انتقال دانش و تجربه های متخصصان ایرانی به بولیوی شد.

مورالس همچنین بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک میان دو کشور برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و بولیوی اشاره کرد.

۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۰۴