ایران ظرفیت صادرات روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به ارمنستان را دارد

ایران ظرفیت صادرات روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به ارمنستان را دارد
مدیر منطقه هشت انتقال گاز کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت صادرات روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز به جمهوری ارمنستان را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان بایبوردی گفت: در حال حاضر منطقه هشت انتقال گاز روزانه به طور متوسط چهار میلیون مترمکعب گاز به این جمهوری صادر می کند و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

وی همچنین از صادرات روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز از این منطقه به ترکیه خبر داد که بدون وقفه این میزان صادرات طی سال های اخیر تداوم یافته است.

بایبوردی با تاکید بر اهمیت مساله امنیت در خطوط انتقال گاز در منطقه هشت انتقال گاز کشور، افزود : این موضوع برای این منطقه مساله ای بسیار مهم و قابل توجه می باشد و باید توجه داشت، بدون تردید ایجاد امنیت نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه های اجرایی و امنیتی با منطقه هشت گاز می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حریم خطوط انتقال گاز معادل 250 متر تعیین شده که عدول از این حریم جرم محسوب شده و می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

بایبوردی گفت: دستگاه های اجرایی باید از هرگونه صدور مجوز حفر و ساخت و ساز در حریم 250 متری خطوط گاز خودداری کنند و در صورت ضرورت حداقل استعلام لازم را از منطقه هشت انتقال گاز داشته باشند.

وی گفت: در این رابطه منطقه هشت انتقال گاز ایران بدون هیچ گونه اغماضی جلوی هر گونه ساخت و ساز و حفاری های غیر مجاز در حریم خطوط انتقال گاز را خواهد گرفت که در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل با دستگاه های مختلف اجرایی هستیم.

مدیر منطقه هشت انتقال گاز کشور، تعمیر، نگهداری و انتقال گاز را از وظایف اصلی و مهم این شرکت بیان و اظهار کرد: این منطقه، استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و قسمت هایی از گیلان و کردستان را تحت پوشش دارد

۴ فروردین ۱۳۹۱ ۰۰:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۰۶۵