افزایش ١٥ درصدی واردات نفت خام کره جنوبی

افزایش ١٥ درصدی واردات نفت خام کره جنوبی
واردات نفت خام کره جنوبی در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ١٥ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، واردات نفت‌خام کره جنوبی که  طی ١٠ سال گذشته تقریبا روندی ثابت را طی کرده بود در سال ٢٠١٥ افزایش یافت؛ واردات نفت‌خام کره جنوبی در ماه ژوئیه با ١٣,١درصد (معادل با ٣٤٩ هزار بشکه در روز) افزایش نسبت به ماه گذشته به سه میلیون و ١٦ هزار در روز رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ١٥ درصد (٣٩١ هزار بشکه در روز) افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، عربستان‌سعودی با صادرات ٩١٥ هزار بشکه در روز، معادل ٣٠ درصد کل واردات نفت کره‌جنوبی مهمترین صادرکننده به این کشور است که در مقایسه سالانه ١٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. هم‌چنین در مقایسه با ماه گذشته نیز ٢١٠ هزار بشکه افزایش صادرات را تجربه کرده است.

کویت با یک درصد افزایش صادرات نسبت به پارسال (معادل با ٤٣ هزار بشکه در روز) دومین صادرکننده مهم به این کشور است که ١٥ درصد از کل واردات نفت خام این کشور را به خود اختصاص داده است.

عراق با سهم ١٤ درصدی از واردات نفت‌خام کره جنوبی و صادراتی معادل با ٤٢٢ هزار بشکه در روز جایگاه سومین صادرکننده نفت‌خام به این کشور را به خود اختصاص داده است؛ صادرات عراق به این کشور در مقایسه با پارسال ١٤٤ درصد افزایش یافته است.

۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۰۰۵