برگشت ٧٢ هزار لیتر فرآورده نفتی مکشوفه به چرخه رسمی توزیع

برگشت ٧٢ هزار لیتر فرآورده نفتی مکشوفه به چرخه رسمی توزیع
٧٢ هزار لیتر فرآورده نفتی مکشوفه سه منطقه آذربایجان شرقی،زنجان و کرمان با تخلیه در انبار نفت این مناطق به چرخه رسمی توزیع برگشت.

به گزارش شانا، در مقاطع مختلف زمانی نیمه نخست امسال، ٧١ هزار و ٨٥٠ لیتر نفت سفید و نفت گاز غیرنیروگاهی در مناطق یادشده کشف و پس از انجام آزمایشهای کیفی، در انبار های نفت  تخلیه شده است.

در منطقه آذربایجان شرقی، مقدار فرآورده (نفت سفید) کشف شده ٣٢ هزار لیتر، در منطقه کرمان ١٦ هزار لیتر ( گازوییل) و در منطقه زنجان نیز ٢٣ هزار و ٨٥٠ لیتر ( نفت سفید و گازوییل) گزارش شده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه  آذربایجان شرقی درباره فرآورده نفتی کشف شده در این منطقه گفت:  نفت سفید کشف شده در این منطقه در یک دستگاه نفتکش جاسازی شده بود.

وی با بیان این که فرآورده نفتی مکشوفه در انبار نفت شهدای تبریز تخلیه شده است، تکیه بر اطلاعات مردمی را در بازگشت این مقدار فرآورده نفتی به چرخه توزیع مهم برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان نیز با تاکید بر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و جلوگیری از توزیع آن در چرخه غیر رسمی توزیع کشور، گفت: در شهریورماه امسال، پیگیریهای متعددی در خصوص برخورد با این پدیده مذموم ( قاچاق ) صورت گرفته است.

عباسی اظهار کرد: در این بازه زمانی ٢٤٦ مورد بازرسی از مجاری عرضه سوخت، ١٤٨ مورد بازرسی از مصرف کنندگان عمده سهمیه بگیر، همچنین ١٨ مورد بازرسی به صورت گشت مشترک، ٥٩ مورد کنترل به وسیله جی پی آر اس فعال روی نفتکشها ثبت شده است.

وی تصریح کرد: برپایه این کنترلها، ٢٣ هزار و ٨٥٠ لیتر فرآورده نفتی کشف و  پس از انجام آزمایشهای کیفی جهت  عرضه دوباره در چرخه توزیع در انبار نفت  منطقه زنجان تخلیه شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان نیز درباره فعالیتهای مبارزه با قاچاق مواد نفتی در حوزه مسئولیتی خویش گفت:  استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و همجواری با استانهای مرزی ( سیستان و بلوچستان) در معرض توزیع خارج از شبکه فرآورده های نفتی است.

جعفر سالاری نسب ادامه داد: به منظور کاهش و جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی در این منطقه  نیز فعالیتهای گسترده ای انجام شده و می شود.
وی پایشهای کنترلی مستمر مجاری عرضه سوخت، همچنین راستی آزمایی واحدهای مصرف کننده سوخت و بازدید از جایگاهها را ازجمله مواردی برشمرد که به کاهش عرضه  سوخت در خارج از شبکه رسمی کمک کرده است.

سالاری نسب، کشف ١٦ هزار لیتر نفت گاز غیرنیروگاهی را در ناحیه شهربابک،از جمله پیامدهای پایشهای کنترلی  این منطقه خواند و گفت: این مقدار نفت گاز از یک دستگاه نفتکش جاده پیما کشف و پس از انجام آزمایشهای کیفی در انبار نفت سیرجان تخلیه شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان تصریح کرد: در فرآیند کشف  مواد نفتی، همکاری و تعامل دیگر بخشهای مرتبط ( نیروی انتظامی، مراجع قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی و ...) قابل توجه است.

۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۹۶۶