پساتحریم و بازگشت به سهم حداکثری ایران در بازار جهانی نفت

پساتحریم و بازگشت به سهم حداکثری ایران در بازار جهانی نفت
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران پس از لغو تحریمها، سهمش را در بازار جهانی نفت احیا خواهد کرد.

محمدسعید انصاری در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تلاشهای دولت برای افزایش سهم ایران در بازار جهانی نفت گفت: بازپس‌گیری سهم ایران در بازار جهانی نفت، اولویت محسوب می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی افزود: ایران با لغو تحریمها به‌سرعت اقدام به افزایش صادرات نفت به‌منظور بازپس‌گیری سهمش در بازار خواهد کرد زیرا سهم ایران هم‌اکنون در اختیار دیگران است.

این نماینده مجلس نهم بابیان این‌که ایران هم‌اکنون از توان بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است، افزود: با افزایش سهم کشورمان در بازار جهانی نفت، قدرت جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی انرژی افزایش خواهد داد.

جعفر قادری، پیش‌تر در همین زمینه گفت: تلاش ایران برای بازپس‌گیری سهمش در بازار جهانی نفت به معنای سرمایه‌گذاری نکردن در بخش پالایشی و پتروشیمی نخواهد بود. بنابراین، سرمایه‌گذاری در این بخش برای ایجاد زنجیره ارزش مورد تأکید و توصیه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: بازپس‌گیری سهم ازدست‌رفته ایران در بازار جهانی نفت، با ظرفیت‌های دولتی امکان‌پذیر است.

وزیر نفت امروز ابزار امیدواری کرد در نخستین مرحله پس از اجرای برجام و لغو تحریمها ٥٠٠ هزار بشکه به تولید نفت ایران اضافه و پس از ٦ ماه ٥٠٠ هزار بشکه دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شود.

۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۵۶۲