همزمان با ایران پلاست دهم؛ عرضه نسل جدید پلی کربنات‌های ایرانی / اعلام جزئیات 10 ویژگی جدید پلی کربنات‌ها

همزمان با ایران پلاست دهم؛ عرضه نسل جدید پلی کربنات‌های ایرانی / اعلام جزئیات 10 ویژگی جدید پلی کربنات‌ها
همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، کارگاه آموزشی معرفی 10 ویژگی جدید محصولات پلی کربنات ارتقا یافته مجتمع پتروشیمی خوزستان توسط کارشناسان هلدینگ خلیج فارس تشریح و تبیین خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، تولید نسل جدید محصولات پلی کربنات (PC) با استفاده از آخرین استانداردهای جهانی در مجتمع پتروشیمی خوزستان آغاز شده به طوری‌که در تولید این محصولات، تغییرات جدیدی از نظر حفظ خواص فیزیکی و مکانیکی نسبت به ارتقاء کیفیت رنگ و شفافیت محصول انجام گرفته است.

سید محمد احمدزاده مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در تشریح جزئیات تولید نسل جدید محصولات پلی کربنات در این مجتمع پتروشیمیایی، گفت: با توجه به اهمیت تولید محصولات پلی کربنات(PC)  مطابق با استاندارد جهانی در کشور و با بهره گیری از دانش متخصصان و کارشناسان داخلی بدون تکیه بر مشاوران خارجی، توانستیم با تولید انبوه، ضمن حفظ خواص فیزیکی و مکانیکی نسبت به ارتقاء کیفیت رنگ و شفافیت محصول اقدام کنیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با اجرای این طرح جدید علاوه بر رونق صنعت، اقتصاد داخلی و جلوگیری از واردات محصولات و کالاهای مرتبط با ارزش افزوده بالا، مانع از خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور شده است، تصریح کرد: مقاومت در برابر فشار، در برابر حرارت و آتش، شفافیت، سختی، ویژگی اپتیکال، مقاومت در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر اسیدهای آلی و معدنی، ماندگاری رنگ ، قابلیت تولید در مقیاس های بزرگ، عدم مقاومت در برابر خش، عدم مقاومت در برابر حلال‌های آلی از جمله ویژگی‌های پلی کربنات (PC) بوده که با توجه به نیاز بالای مصرف کنندگان و تنوع کاربرد و تولید آن مقرون به صرفه شده است .

وی در ادامه کاربردهای این محصول را بسیار گسترده عنوان کرد و یادآور شد: پلی کربنات (PC) از پلیمرهای مهندسی بوده که به سبب داشتن خواص مکانیکی وشفافیت منحصر به فرد کاربرد فراوانی در تولید وسایل الکتریکی و الکترونیکی، دیسک‌های CD ، DVD و Blu-ray ، بطری های دستگاه های آب سرد کن، تجهیزات آزمایشگاهی، لنزهای چراغ، عینک‌های آفتابی و طبی ، تلویزیون ، موبایل ، کیسه‌های محافظ ، تجهیزات هواپیمایی ، تجهیزات ورزشی ، تجهیرات نظامی، صنعت اتومبیل، چراغ‌های اتومبیل است.

به گفته این مقام مسئول این محصول جدید پلیمری همچنین در صنعت تبلیغات، علائم و نشانه ها، محفظه های پوستر، دیوارهای صوتی، پنل‌های محافظ، پنل های سایبان، کلاهک های محافظ ضد شورش کاربرد دارد.

سید محمد احمدزاده تاکید کرد: این محصول تولیدی که در پتروشیمی خوزستان تولید می شود به صورت گسترده ای جایگزین شیشه در بخش های مختلف شده است؛ پنجره های اتومبیل ، پنجره‌های سکوریت و معمولی، شیشه‌های ضد گلوله، پانل‌های روشنایی از جمله کاربردهای پلی کربنات(PC) به عنوان جایگزین شیشه کاربرد دارند.

بر این اساس همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، کارگاه آموزشی معرفی 10 ویژگی جدید محصولات پلی کربنات ارتقا یافته مجتمع پتروشیمی خوزستان توسط کارشناسان هلدینگ خلیج فارس تشریح و تبیین خواهد شد.

پتروشیمی خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده پلیمرهای مهندسی در ایران از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است. تولیدات اصلی این شرکت، گریدهای مختلفی از پلیمرهای مهندسی شامل رزین های اپوکسی و پلی کربنات با برند Persian gulf polycarbonate است.

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۴۴۳