تغییر قانون مالیات بر بنزین در روسیه

تغییر قانون مالیات بر بنزین در روسیه
وزیر اقتصاد روسیه گفت که دولت این کشور، تغییراتی در قانون مالیات بر بنزین مصرفی مردم روسیه اعمال خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، آلکسی اولوکایف روز دوشنبه (٦ مهرماه ٩٤) گفت: دولت روسیه در حال بررسی تغییراتی در نحوه مالیات ستانی از بنزین مصرفی این کشور است. 

 یک سخنگوی دولت روسیه روز دوشنبه (٦ مهرماه ٩٤) اعلام کرد که دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه تصمیم به اجرا نشدن طرح افزایش مالیات بر برداشت از منابع طبیعی این کشور گرفته است. 

ناتالی تیماکووا گفت: دولت برای جبران کاهش درآمدهای خود که به دلیل تحریمهای غرب علیه این کشور رخ داده است می تواند با کندتر کردن روند کاهش مالیات بر صادرات نفت و مجموعه ای از تمهیدات مشابه درآمد های خود را تقویت کند. 

 آرکادی دوورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه، دیروز، طرح وزارت دارایی این کشور را برای افزایش مالیات از شرکتهای نفتی مورد انتقاد قرار داد. 

این مقام روس با زیر سئوال بردن این پیشنهاد گفت: این کار باعث خواهد شد تا همه صنعت نفت کشور به چالش کشیده شود. 

روسیه به دنبال افزایش درآمدهای دولت خود است که دچار رکود اقتصادی شده و دلیل آن هم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ذکر می شود. روسیه بعد از مشکلاتی که با اوکراین به وجود آمد از طرف غرب مورد تحریم قرار گرفت. 

به گفته این مقام روس، تغییرات در چنین بخش حساسی باید با دقت انجام گیرد و  پیشنهادی که وزارت دارایی ارائه کرده است غیر واقعی است و می تواند به نتایج خطرناکی در صنعت نفت روسیه بینجامد. 

این وزارتخانه هفته گذشته پیشنهاد تغییر ساز و کار مالیات برداشت معادن کشور را داد که به مالیات قبلی صنعت روسیه ٦٠٠ میلیارد روبل برابر با ٩ میلیارد دلار در سال ٢٠١٦ اضافه خواهد کرد. 

این پیشنهاد تاکنون انتقادات زیادی را از وزرای انرژی و اقتصاد روسیه به همراه داشته که هر دو هشدار داده اند که این اقدام می تواند به صنعت نفت کشور آسیب جدی وارد کند. 

این گزارش در حالی منتشر می شود که روسیه در حال یافتن راههایی برای افزایش ارقام بودجه خود است، در حالی که هم اکنون به دنبال افت قیمتهای جهانی نفت خام، شکاف بزرگی در درآمدهای دولت که به شدت به مالیاتهای انرژی وابستگی دارد، پدید آمده است.

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۴۶۳