تکنیپ در جمهوری چک مجتمع پلی اتیلن می سازد

تکنیپ در جمهوری چک مجتمع پلی اتیلن می سازد
قرار است مراکز عملیاتی شرکت تکنیپ، مستقر در رم ایتالیا و لیون فرانسه، کار راه اندازی این مجتمع را تا اواسط سال 2018 میلادی به پایان برسانند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، گروه خدمات نفتی تکنیپ ( Technip ) فرانسه قراردادی مبنی بر ساخت یک مجتع جدید تولید پلی اتیلن (PE3 ) در مجموعه پتروشیمی شهر لیتوینو جمهوری چک، با شرکت نفتی یونی پترول ( Unipetrol )، مستقر در پراگ، امضا کرد.

این قرارداد که از نوع ای پی سی ( EPC ) و بر مبنای کلید در دست با قیمت مقطوع ( lumpsum turnkey ) محسوب می شود؛ شامل کلیه عملیات مهندسی، تامین تدارکات و تجهیزات، احداث و راه اندازی اولیه مجتمع پلی اتیلن یادشده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اینئوس تکنولوژی ( Inoes technology )، این واحد در صورت تکمیل از ظرفیت تولیدی معادل 270 هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال برخوردار خواهد بود.

مارکو ویا، رئیس منطقه B تکنیپ، عنوان کرد: واگذاری این قرارداد به شرکت تکنیپ، نشان از جایگاه برجسته این شرکت در حوزه پتروشیمی است. از طرفی این پروژه ضمن کمک به تقویت حضور ما به عنوان پیمانکار پروژه های ای پی سی در بازار اروپای شرقی، گام موفقیت آمیز دیگری در همکاری با شرکت سوئیسی اینئوس محسوب می شود.

شرکت یونی پترول یکی از زیرمجموعه های شرکت نفتی اورلن ( PKN Orlen ) لهستان به شمار می رود. شرکت اورلن اعلام کرده است که این مجتمع در نوع خود، از پیشرفته ترین واحدهای موجود در اروپا خواهد بود. ارزش این قرارداد معادل 213 میلیون یورو است. با این حال برآورد می شود که طرح مورد نظر هزینه ای معادل 314 میلیون یورو در بر داشته باشد. این واحد در سال 2018 میلادی به بهره برداری می رسد.

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۴۸۴